Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatIdee- Följa en tråd.
You need to log in to create posts and topics.

Jag vill gärna följa/prenumerera på olika trådar (ej grupper), även om jag själv inte skriver i tråden vill jag gärna kunna SE om något nytt inlägg har kommit in, UTAN att behöva på tråden.

Funktionen kanske redan finns, men jag har inte hittat den;)

Det går inte idag utan du måste vara medlem i en hel grupp för att prenumerera på trådarna i gruppen och då är det alla trådar du prenumererar på. Det går inte att välja enskilda.

Idén är bra, men kräver nog en hel del ändringar av hur forumet fungerar.

Och att kunna se alla/tidigare kommertarer när jag vill svara i en tråd (förslagsvis kan svarrutan komma under alla kommentarer på samma sida som tråden, så jag kan se alla kommentarer, isf som nu, på en ny sida)

Jag tycker att möjligheten att få en avisering när det dyker upp ett svar eller nytt inlägg inte finns är skralt. Jag hänger på många olika forum och ALLA har denna möjlighet.

Jag tror faktiskt inte att omställningen skulle betyda sååå stora förändringar. Min vision av förslaget är att ha ett fält som "alla grupper", "mina grupper", "olästa", "NYA INLÄGG I PRENUMERERADE TRÅDAR".
Denna delen borde vara rätt enkelt att fixa.

Och

En utvecklare älskar att höra från en användare vad som är enkelt att fixa - NOT!

Förlåt om jag trampade Olle och kollegor på tårna.

Jag ska försöka att vara lite mer sparsamt med att gradera sånt. Tyvärr gillar jag att brainstorma och ibland slutar det med att jag skriver allt för mycket.

Att brainstorma är nästan alltid bra, men att bedöma hur lätt eller svårt något är att göra ska man helst undvika eftersom man i de flesta fall inte har någon koll alls på implementationen.
Som användare bör man hålla sig till hur saker och ting ska se ut

Jo oftast är det ju kanske mest roande fast man kan ju bli lite trött i bland. Det var mest menat som ett tips från en som hållit på med programutveckling i 40 år.