Quote from Guest on 30 May 2007, 11:14Igår när jag och maken cyklade hem från ett möte på Sonens skola, snart, en typisk normal Linkebodacykelväg, som är ett av huvudstråken för stans cykelomlopp, då möter vi en cyklist som trampar på, och pratar i telefon, och bakom kommer en till med telefo
Igår när jag och maken cyklade hem från ett möte på Sonens skola, snart, en typisk normal Linkebodacykelväg, som är ett av huvudstråken för stans cykelomlopp, då möter vi en cyklist som trampar på, och pratar i telefon, och bakom kommer en till med telefo
Quote from Camilla Höög on 30 May 2007, 11:24Det är riktigt korkat. Jag har reagerat på det också. Varför använder de inte handsfree om de tvunget måste prata i telefon när de cyklar?
Samma sak gäller för bilister. Jag känner flera som pratar väldigt ofta i mobilen när de kör bil, men använder inte
Det är riktigt korkat. Jag har reagerat på det också. Varför använder de inte handsfree om de tvunget måste prata i telefon när de cyklar?
Samma sak gäller för bilister. Jag känner flera som pratar väldigt ofta i mobilen när de kör bil, men använder inte
Quote from j sollerman on 30 May 2007, 11:32http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=839709&lid=puff_839697&lpos=lasmer
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=839709&lid=puff_839697&lpos=lasmer
Quote from Funbeat user on 30 May 2007, 11:39Det är lika korkat som att cykla med mp3/freestyle. Man hör inte trafiken och inte de små fåglarna!
Man möts av argumentet att man har BARA plugg i ena örat.
Vi har två öron för att kunna höra riktning och sedan blåser det emellanåt i Skåne i vart fall
Det är lika korkat som att cykla med mp3/freestyle. Man hör inte trafiken och inte de små fåglarna!
Man möts av argumentet att man har BARA plugg i ena örat.
Vi har två öron för att kunna höra riktning och sedan blåser det emellanåt i Skåne i vart fall
Quote from Funbeat user on 30 May 2007, 12:50Man slutar aldrig att förundras, häromkvällen mötte vi en kvinna på cykel som med ena handen pratar i telefon. Den andra ligger dock på styret men hon har sin hund kopplad där. Som pricken över i cyklar hon över ett övergångsställe så folk får kasta sig u
Man slutar aldrig att förundras, häromkvällen mötte vi en kvinna på cykel som med ena handen pratar i telefon. Den andra ligger dock på styret men hon har sin hund kopplad där. Som pricken över i cyklar hon över ett övergångsställe så folk får kasta sig u
Quote from Camilla Höög on 30 May 2007, 15:25Visst är det diskussionen som stör. Därför ska man ej prata med passagerare när man kör bil eller de andra cyklisterna när man är ute och cyklar 😀
Att få folk att sluta prata helt och hållet är nog svårt.Med handsfree så har man åtminstone händerna på
Visst är det diskussionen som stör. Därför ska man ej prata med passagerare när man kör bil eller de andra cyklisterna när man är ute och cyklar 😀
Att få folk att sluta prata helt och hållet är nog svårt.
Med handsfree så har man åtminstone händerna på
Quote from Funbeat user on 30 May 2007, 16:55När jag cyklar ensam brukar jag använda mp3-spelare. Det händer också att jag använder telefonen, men det beror på situationen. Oftast stannar jag när jag ska svara i telefon men om jag själv ska ringa brukar jag prata medans jag kör. Då kan jag ju ringa
När jag cyklar ensam brukar jag använda mp3-spelare. Det händer också att jag använder telefonen, men det beror på situationen. Oftast stannar jag när jag ska svara i telefon men om jag själv ska ringa brukar jag prata medans jag kör. Då kan jag ju ringa
Quote from Mats Andersson on 30 May 2007, 17:13iPoden sitter som gjuten på cykelrundan. När jag kör ensam alltså. Mobilen är på,men alla ringsignaler är av. Jag hatar att det ringer när jag cyklar. Man kan ge sig fan på att det är mitt i en brant backe eller att man just satt på sig vindvästen.
iPoden sitter som gjuten på cykelrundan. När jag kör ensam alltså. Mobilen är på,men alla ringsignaler är av. Jag hatar att det ringer när jag cyklar. Man kan ge sig fan på att det är mitt i en brant backe eller att man just satt på sig vindvästen.
Quote from Bertil Nolheim on 30 May 2007, 17:20Jag cyklar för det mesta med radio i båda öronen (inte inne i stan). Har faktiskt aldrig några problem med det. Det enda otäcka är om det kommer trafikljud på radio.
Jag har å andra sidan backspegel på hjälmen. Jag skulle inte våga förlita mig på hörseln
Jag cyklar för det mesta med radio i båda öronen (inte inne i stan). Har faktiskt aldrig några problem med det. Det enda otäcka är om det kommer trafikljud på radio.
Jag har å andra sidan backspegel på hjälmen. Jag skulle inte våga förlita mig på hörseln
Quote from Funbeat user on 30 May 2007, 17:57Oftast räcker det med att bli påkörd av EN bil/lastbil även på en väg med lite trafik.
Oftast räcker det med att bli påkörd av EN bil/lastbil även på en väg med lite trafik.