Quote from Guest on 5 January 2010, 19:04Hej!
Jag har börjat få ont i min vänstra axel efter att ha börjat simma crawl. Jag gick kursen på Eriksdalsbadet och problemen började efter ca 2 månader. Jag tror att orsaken är ovana och dålig teknik i början. Jag har läst om Swimmers Shoulder, men jag
Hej!
Jag har börjat få ont i min vänstra axel efter att ha börjat simma crawl. Jag gick kursen på Eriksdalsbadet och problemen började efter ca 2 månader. Jag tror att orsaken är ovana och dålig teknik i början. Jag har läst om Swimmers Shoulder, men jag
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 19:14Simmar du bara crawl, inge ryggsim?
Det kan ju vara så att bröstmuskeln är starkare jmf. baksida axlar och då kan bröstmuskeln dra i muskelfästen i axeln.Duger det inte med ortoped?
Simmar du bara crawl, inge ryggsim?
Det kan ju vara så att bröstmuskeln är starkare jmf. baksida axlar och då kan bröstmuskeln dra i muskelfästen i axeln.
Duger det inte med ortoped?
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 22:29Nu blir jag lite osäker på alla detaljerna här, men som jag tolkar det så började du crawla i samband med en kurs och fick problem med axeln efter ca 2 månader.
Har du simmat alls innan denna kursen (som träningsmetod altså) och i så fall hur.
Om du börja
Nu blir jag lite osäker på alla detaljerna här, men som jag tolkar det så började du crawla i samband med en kurs och fick problem med axeln efter ca 2 månader.
Har du simmat alls innan denna kursen (som träningsmetod altså) och i så fall hur.
Om du börja
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 10:12Det låter som om din teknik suger 😉 Axeln belastas inte så mycket om du har rätt teknik men väldigt mycket om du har fel.
Det kan ju såklart vara att du har tränat för mycket också men det vet du såklart själv bäst.
Här kan du läsa om axelproblem och få
Det låter som om din teknik suger 😉 Axeln belastas inte så mycket om du har rätt teknik men väldigt mycket om du har fel.
Det kan ju såklart vara att du har tränat för mycket också men det vet du såklart själv bäst.
Här kan du läsa om axelproblem och få
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 23:31Tack för alla svar!
Peter, jag kör bara crawl och bröstsim.
Hans, innan kursen har jag bara simmat bröstsim men det var några år tillbaka... har alltså i stort sätt inte alls tränat innan crawlkursen. Sen körde jag ca 3 gånger 60min i veckan, inklusive
Tack för alla svar!
Peter, jag kör bara crawl och bröstsim.
Hans, innan kursen har jag bara simmat bröstsim men det var några år tillbaka... har alltså i stort sätt inte alls tränat innan crawlkursen. Sen körde jag ca 3 gånger 60min i veckan, inklusive
Quote from Funbeat user on 10 January 2010, 09:39Bor inte i sthlm så har inte koll på kliniker, men det lär väl finnas ngt på gula sidorna.
Själv fick jag problem m vä axel relaterat till tvåtaktsandning endast åt vä. Använde en del av simtaget till rotation, vilket ledda till smärta vid skulderbladet.
Bor inte i sthlm så har inte koll på kliniker, men det lär väl finnas ngt på gula sidorna.
Själv fick jag problem m vä axel relaterat till tvåtaktsandning endast åt vä. Använde en del av simtaget till rotation, vilket ledda till smärta vid skulderbladet.