Quote from Guest on 23 May 2011, 10:58Jag är hyvsad fin form vågar jag nog påstå. Kan cykla och springa, både snabbt och långt om jag får skryta lite. Ibland får man chansen att testa på nån ny fysisk aktivitet och det brukar falla väl ut. Visst blir jag trött men det känns ändå bra.
Nu til
Jag är hyvsad fin form vågar jag nog påstå. Kan cykla och springa, både snabbt och långt om jag får skryta lite. Ibland får man chansen att testa på nån ny fysisk aktivitet och det brukar falla väl ut. Visst blir jag trött men det känns ändå bra.
Nu til
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 11:08Ovan vid kallvatten i öronen? Testa sim-öronproppar. Är du ny på crawl andas du kanske inte heller så bra heller, och hyperventilerar dig själv till yrhet. Pausa och andas lite lugnt emellanåt.
Ovan vid kallvatten i öronen? Testa sim-öronproppar. Är du ny på crawl andas du kanske inte heller så bra heller, och hyperventilerar dig själv till yrhet. Pausa och andas lite lugnt emellanåt.
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 11:36utöver ovanpå det kan också var att du vrida din huvud för ofta eller mycket.
jag kan bli yr när jag simma ute och vatten är inte så simvänlig, men jag är lite åksjuk närjag är ut på en båt...
utöver ovanpå det kan också var att du vrida din huvud för ofta eller mycket.
jag kan bli yr när jag simma ute och vatten är inte så simvänlig, men jag är lite åksjuk närjag är ut på en båt...
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 12:53Tack för tipsen. Jag har anlag för att bli åk-/båtsjuk också så jag väl extra känslig. Det ligger säkert mycket i att jag andas onaturligt (konstigt och ansträngt) och gör för mig onaturliga huvudrörlserkombination. Detta i kombination med fyskisk ansträn
Tack för tipsen. Jag har anlag för att bli åk-/båtsjuk också så jag väl extra känslig. Det ligger säkert mycket i att jag andas onaturligt (konstigt och ansträngt) och gör för mig onaturliga huvudrörlserkombination. Detta i kombination med fyskisk ansträn
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 13:40Mitt tips är precis som Erik säger. Öronproppar.
Jag blev också riktigt illamående en dag (faktiskt så illa att jag inte kunde åka tillbaks till jobbet den dagen).
Sedan dess har jag alltid kört med öronproppar (de är gjorda i silikon) och har aldrig måt
Mitt tips är precis som Erik säger. Öronproppar.
Jag blev också riktigt illamående en dag (faktiskt så illa att jag inte kunde åka tillbaks till jobbet den dagen).
Sedan dess har jag alltid kört med öronproppar (de är gjorda i silikon) och har aldrig måt
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 14:17Ska definitivt inhandla öronproppar. Finns på Apoteket elloer hur? Jag tog ett morgonpass på eriksdalsbadet för några veckor sedan. Samma sak, illamående. Det var knappt jag kunde ta mig igenom omklädningsrummet och sen till jobbet. Väl på jobbet gick jag
Ska definitivt inhandla öronproppar. Finns på Apoteket elloer hur? Jag tog ett morgonpass på eriksdalsbadet för några veckor sedan. Samma sak, illamående. Det var knappt jag kunde ta mig igenom omklädningsrummet och sen till jobbet. Väl på jobbet gick jag
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 15:16Rickard, utan att ha sett dig simma, låter det ändå som att det där har med andningen att göra. Kolla på www.swimsmooth.com eller www.totalimmersion.net för att få en känsla av vad avslappnat frisim innebär.
Rickard, utan att ha sett dig simma, låter det ändå som att det där har med andningen att göra. Kolla på http://www.swimsmooth.com eller http://www.totalimmersion.net för att få en känsla av vad avslappnat frisim innebär.
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 15:43Ja, de finns på Apoteket.
Ja, de finns på Apoteket.
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 16:29och de flesta simhallen jag har besökte har de också.
och de flesta simhallen jag har besökte har de också.
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 19:26Jag har alltid kört med engångsproppar som jag återanvänder. Dels eftersom det inte gör så mycket om man skulle tappa dem och dels eftersom jag aldrig fått mina silikondito att sitta särskilt bra.
Nackdelen är att de inte går att stoppa in igen när de ha
Jag har alltid kört med engångsproppar som jag återanvänder. Dels eftersom det inte gör så mycket om man skulle tappa dem och dels eftersom jag aldrig fått mina silikondito att sitta särskilt bra.
Nackdelen är att de inte går att stoppa in igen när de ha