Quote from Guest on 16 November 2011, 09:25Hej,
Försöker importera en gpxfil som jag konverterat till .tcx.
Själva importen verkar gå bra. Därefter ombeds jag att efterbehandla resultatet. "OBS! 1 inläst träningspass inväntar behandling. Visa mig"
Klickar på visa mig. Kommer till Redigeraträni
Hej,
Försöker importera en gpxfil som jag konverterat till .tcx.
Själva importen verkar gå bra. Därefter ombeds jag att efterbehandla resultatet. "OBS! 1 inläst träningspass inväntar behandling. Visa mig"
Klickar på visa mig. Kommer till Redigeraträni
Quote from Elias Engqvist on 16 November 2011, 09:35Det kanske beror på hur du konverterat till tcx - vissa konverterare gör inte som funbeat väntar sig. Prova att använda http://ubbe.mla.se/cs/ för konverteringen!
Det kanske beror på hur du konverterat till tcx - vissa konverterare gör inte som funbeat väntar sig. Prova att använda http://ubbe.mla.se/cs/ för konverteringen!
Quote from Funbeat user on 16 November 2011, 09:50Tack för svar. Tyvärr blir det samma resultat. Import fungerar. När jag trycker spara vid efterbehandlingen händer ingenting. Inget fellmedd. Inget som sparat. Fortfarande påminnelse om att jag har ett pass som bör efterbehandlas.
Tack för svar. Tyvärr blir det samma resultat. Import fungerar. När jag trycker spara vid efterbehandlingen händer ingenting. Inget fellmedd. Inget som sparat. Fortfarande påminnelse om att jag har ett pass som bör efterbehandlas.
Quote from Funbeat user on 16 November 2011, 09:58Står klockslaget angivet med kolon mellan siffrorna?
Long shot kanske för det borde göra det vid import men när man skriver in klockslag och har inget eller fel skiljetecken får man inget felmeddelande och passet sparas inte.
Står klockslaget angivet med kolon mellan siffrorna?
Long shot kanske för det borde göra det vid import men när man skriver in klockslag och har inget eller fel skiljetecken får man inget felmeddelande och passet sparas inte.
Quote from Funbeat user on 16 November 2011, 10:07Japp. Formatet är rätt.
Trycker spara inte ett livstecken. Inget sparas.
Det finns heller inga spår av någon infp från den inlästa filen. Inget förifyllt.
Hur borde det se ut? Finns det någon testfil någonstans man kan använda?
Japp. Formatet är rätt.
Trycker spara inte ett livstecken. Inget sparas.
Det finns heller inga spår av någon infp från den inlästa filen. Inget förifyllt.
Hur borde det se ut? Finns det någon testfil någonstans man kan använda?
Quote from Funbeat user on 16 November 2011, 12:01Skicka filen till info@funbeat.se är mitt enda förslag då.
Skicka filen till info@funbeat.se är mitt enda förslag då.
Quote from Elias Engqvist on 16 November 2011, 12:54Jag tror iofs inte det är nåt fel med filen utan det är SBS på något sätt. FB:s felhantering är inte så bra (än?)
Så det kan vara nåt fält som inte är ifyllt/felaktigt ifyllt är min gissning. (Men jag kan ha fel - någon gång ska vara den första 🙂 )
Jag tror iofs inte det är nåt fel med filen utan det är SBS på något sätt. FB:s felhantering är inte så bra (än?)
Så det kan vara nåt fält som inte är ifyllt/felaktigt ifyllt är min gissning. (Men jag kan ha fel - någon gång ska vara den första 🙂 )
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 09:06Även om Christer möjligen skulle kunna ha fel(men jag tvivlar på det - det brukar han inte) så tror jag också det handlar om att något fält är tomt eller felaktigt. Har du en runda med? Kanske något där som behöver justeras?
Även om Christer möjligen skulle kunna ha fel(men jag tvivlar på det - det brukar han inte) så tror jag också det handlar om att något fält är tomt eller felaktigt. Har du en runda med? Kanske något där som behöver justeras?
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 11:32Tack för alla svar.
Det är säkert SBS / SBK 🙂
Filen funkar i alla fall utmärkt att importera in i tex http://www.gpsvisualizer.com/ och gpsies.com etc.
+ FunBeat importdelen likaså. Efterbehandlingen ger något knas.
Kan det bero på browser? Har prov
Tack för alla svar.
Det är säkert SBS / SBK 🙂
Filen funkar i alla fall utmärkt att importera in i tex http://www.gpsvisualizer.com/ och gpsies.com etc.
+ FunBeat importdelen likaså. Efterbehandlingen ger något knas.
Kan det bero på browser? Har prov