Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatImportera karta.
You need to log in to create posts and topics.

Det här är en fråga som bara måste ha ställts förr, så jag börjar med att ställa mig i skamvrån direkt och mumla att jag försökte iallafall söka utan att hitta något, innan jag ställer frågan, men kan man importera löprundor från exempelvis en kml fil?
A

funbeat vill ha tcx-format så om du lyckas omvandla filen till en tcx-fil och sen zippar den så ska det funka. Funbeat är dock lite kräsen (eller andra är lite slarviga) med tcx-formatet men det är inte alla tcx-filer som funkar heller.

Om du har en runda på fil av något lämpligt format och laddar upp den på http://www.gpsies.com så ska du därifrån kunna exportera ut den på tcx-format och sedan importera den i Funbeat.

Okaj!
Då är jag med, funkar det även om man vill lägga in en träningsrunda som är sökbar för alla?!

Så vitt jag vet så kan man bara importera en löprunda till sin egen kalender. Men därifrån kan man väl göra den tillgänglig för alla.

Helst skulle man förstås vilja importera den som enbart en runda. Ett tips för att-göra-listan kanske?