Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Finns det möjlighet att rita rundor på externa sajter/programvara som använder Lantmäteriets kartdatabas, med mycket bättre detaljrikedom med avseende på stigar, småvägar, landmärken etc för att sedan importera dem till Funbeats "mina rundor".

Såg t ex i

map24.se funkar ganska bra också.. =)

Så här gör jag:

Laddar ner eller scannar in lämplig karta. Ritar in rundan med t.ex Paint eller Photoshop.

Använder sedan funktionen "Ladda upp fotografier" som finns när man registrerar ett träningspass. Använder alltså inte funktionen "Mina rundor" m

Smart Håkan! 🙂 Man kan ju också rita in rundan på valfri sajt och göra en skärmdump och klistra in i paint eller dyl. program, redigera bort onödigt runt om kartan, och sedan lägga in som foto för träningspasset. Det ska jag börja med tror jag. Tack för

Är mest ute efter att använda GPS importen eller dyl. för att kunna få sträckningen uppmätt som vanligt i rundorna på funbeat.
Just skogs-spår är svåra att få uppmätta i google kartorna.

Just därför sitter jag hela tiden och jämför Google maps med map24.se och eniros utkikskartor. Må verka överkurs o extrajobb, men jag känner att jag vill ha bra koll på sträckan, utan att behöva använda rullhjul framför mig eller gps etc..

map24.se t.ex.