Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelIn i cykelträsket! (lite råd och …
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla cykelryttare!

Nu har jag börjat träna på allvar inför nästa års Kalmar Järnman, och det går bra! Det enda problemet är cykeln som jag nu tvingas hanka mig fram på... Det är nämligen min fars för korta "Cykeln på köpet" cykel från en av våra härl

Låna en tusenlapp: http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/cyklar-3/-racer/index.html

Gå med i en lokal cykelklubb och få hjälp med ett begagnatköp.

Andrew

Har faktiskt gått och smugit på den lite grann, men blev osäker om det är mer värt att köpa beggat. Men som det nu så lutar det åt en sån!

Davids tips är annars bra. Cyklar tappar ganska mycket i värde snabbt utan att egetligen slitas nämnvärt (förutom slit-delar då givetvis). Dock bör man precis som det tipsas om ha med sig någon erfaren person från t ex klubb som kan sina saker. Du kan få

Mina tips är alltid bra.

Om man bara förstår dem 😉

Edit: stavfel

Knepet med Davids råd ibland, är att läsa mellan raderna. Detta är dock svårt då han oftast bara skriver en rad. Man får klura lite. Ibland går man bet, men livet går vidare.

Om/när man inte förstår Davids råd eller inlägg så är en lite galen idé att skicka ett PM till honom ... tjohoo, jag vet men prova 😉

Jag tackar eder alla för de fina svaren!

Jag får se vad som kommer inhandlas i cykelväg så småningom här. Får väl stå ut med tröskverket nu på söndags passet ialla fall vad det verkar då begg marknaden är ganska sval här i trakten just nu.

12