Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelInför Vätternrundan (Excelfiler) …
You need to log in to create posts and topics.

12

Tröttnade på krånglet med att hitta en bra plats varje år där jag kan lägga upp några Excelfiler. De återfinns därför numera på en alldeles egen plats i cyberrymden:
http://sites.google.com/site/raymondbergmark2/

Det finns i dagsläget två filer:
- Idealt

(t+) Dej kan man lita på Raymond 😀

Raymond,
Man får tacka.

Det finns självklart en del frågor runt animeringsarket.
Till att börja med måste jag fråga om det finns något smartare sätt att ange startnummer än det som jag valde.
Jag gjorde enligt följande:
Jag bläddrade fram med tiden så a

Enklast ändrar du till ditt eget startnummer högst upp på fliken VR06. Det är en egen serie som ger den gula markeringen.

Beträffande skalan så gäller den bara för "Antal cyklister per 10 km". Samma skala används även för att placera ut cyklisterna i höj

Raymond (eller någon annan som har erfarenhet),

Hur vet man vilka/hur många depåer som man behöver stanna i? I Excel-mallen är det förifyllt totalt 40 min som depåstopp. Är det en möjligt ett göra ett stopp på 10 min?

Ja det är möjligt, jag gjorde två på sammanlagt 11 minuter i förrfjol!

du behöver ju inte göra något men det är ju upp till dig.

Om du känner dig pigg och har dricka, bullar och sånt så du klarar dig är det bara att fortsätta förbi. Om du behöver kliva av cykeln en stund eller fylla på något stannar du. Det är bara att känna efter och fatta ett beslut på platsen. Om du är ovan vid

Om man inte vet, sannolikt de flesta 😉

Det gäller ju att ha med sig speciellt dricka så att man klarar sig till nästa depå. Vissa depåer (Jönköping och Hjo) är svåra rent logistiskt, tar rätt lång tid även om man bara vill ha dricka. För de djärvare är

Raymond,

Jag håller med dig om att man bör test dryk och bars innan så att man vet att magen håller. En del får problem med att magen vänder sig av ibland vissa drycker eller bars men framför allt av gelen. Detta gör att många inte vågar prova sig fram o

12