Quote from Guest on 31 January 2010, 12:12Hej,
Jag körde Kungsbacka Gran Fondo i höstas. Ganska tidigt hamnade jag i en grupp på ca 15 cyklister och vi tog oss i mål på strax under fyra timmar. Det ger ca 35 km/h i snitt.
Jag körde loppet med min Scott cx comp. En aluminiumcross på ca 9,5 kg. O
Hej,
Jag körde Kungsbacka Gran Fondo i höstas. Ganska tidigt hamnade jag i en grupp på ca 15 cyklister och vi tog oss i mål på strax under fyra timmar. Det ger ca 35 km/h i snitt.
Jag körde loppet med min Scott cx comp. En aluminiumcross på ca 9,5 kg. O
Quote from Funbeat user on 31 January 2010, 12:22Hur nära låg du? För att få bra meddrag (minskning av motvind) bör du ju inte ligga längre bak än en meter bakom en annan cyklist, helst 15-20 cm bakom.
Jag tycker själv att vinden är jobbigare än backarna. Dessutom när du är uppe på den farten så börjar
Hur nära låg du? För att få bra meddrag (minskning av motvind) bör du ju inte ligga längre bak än en meter bakom en annan cyklist, helst 15-20 cm bakom.
Jag tycker själv att vinden är jobbigare än backarna. Dessutom när du är uppe på den farten så börjar
Quote from Funbeat user on 31 January 2010, 13:10Den tanken har slagit mig också att det skulle kunna vara min teknik.
Men på plattan var det oftast betydligt närmare än 1 meter. Jag har inga problem med att under längre perioder hålla i bocken på styret. Alltså bör jag inte ha tagit mer vind än övrig
Den tanken har slagit mig också att det skulle kunna vara min teknik.
Men på plattan var det oftast betydligt närmare än 1 meter. Jag har inga problem med att under längre perioder hålla i bocken på styret. Alltså bör jag inte ha tagit mer vind än övrig
Quote from Funbeat user on 31 January 2010, 13:16Den första tror jag inte på, vikten på cykeln spelar i princip ingen roll på platten i jämn fart.
Skulle snarare tro att gruppen tog det lugnt i backarna, om alla hängde med uppför utan problem tror jag att det var fallet. Jämför t ex med snabbgrupperna
Den första tror jag inte på, vikten på cykeln spelar i princip ingen roll på platten i jämn fart.
Skulle snarare tro att gruppen tog det lugnt i backarna, om alla hängde med uppför utan problem tror jag att det var fallet. Jämför t ex med snabbgrupperna
Quote from Funbeat user on 31 January 2010, 13:32Jag tror på samma scenario. att gruppen tog det lugnare uppför för att kunna köra på platten.
Jag tror på samma scenario. att gruppen tog det lugnare uppför för att kunna köra på platten.
Quote from Funbeat user on 31 January 2010, 13:56Det är inte ovanligt att man håller igen i backarna, för att kunna hålla farten utför och på platten.
Sen är det lite teknik att kunna köra fort och återhämta sig i klungan...(H)
Det är inte ovanligt att man håller igen i backarna, för att kunna hålla farten utför och på platten.
Sen är det lite teknik att kunna köra fort och återhämta sig i klungan...(H)
Quote from Funbeat user on 31 January 2010, 14:31jag har funderat på det där med att gruppen tog det lugnt i backarna och drog på nere på slätten. Och det är fullt möjligt. Men jag får inte ihop det då. Hela gruppen kan inte varit piggare än mig. Fler borde släppt på slätten i så fall. Och jag borde f
jag har funderat på det där med att gruppen tog det lugnt i backarna och drog på nere på slätten. Och det är fullt möjligt. Men jag får inte ihop det då. Hela gruppen kan inte varit piggare än mig. Fler borde släppt på slätten i så fall. Och jag borde f
Quote from Funbeat user on 31 January 2010, 18:17Det är en konst att se helt slut ut 😉
Det är en konst att se helt slut ut 😉
Quote from Funbeat user on 31 January 2010, 22:54Det kan ju vara så att din tunga och förmodligen rätt muskulösa kropp klarar hålla en rätt hög effekt under en kortare tid. En svensk backe är ju sällan längre än att den tar någon minut att passera. Hade det varit en längre stigning som tar flera minuter
Det kan ju vara så att din tunga och förmodligen rätt muskulösa kropp klarar hålla en rätt hög effekt under en kortare tid. En svensk backe är ju sällan längre än att den tar någon minut att passera. Hade det varit en längre stigning som tar flera minuter