Quote from Guest on 23 May 2009, 13:37Helt enkelt: Vad bör jag tänka på?
Profil: Landsvägskörning, 20-25km/h snittfart, glasögon, tjockskallig 😉
Helt enkelt: Vad bör jag tänka på?
Profil: Landsvägskörning, 20-25km/h snittfart, glasögon, tjockskallig 😉
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 13:47Om du nu är soffpotatis, tänk på följande:
Hellre ofta och lite än sällan och mycket.Se till att komma ut minst 2-3 ggr/vecka. Skit i medelfart etc och försök köra lätta växlar och en hyfsat hög kadens, gärna över 85. Det tar tid för knän och ligament a
Om du nu är soffpotatis, tänk på följande:
Hellre ofta och lite än sällan och mycket.
Se till att komma ut minst 2-3 ggr/vecka. Skit i medelfart etc och försök köra lätta växlar och en hyfsat hög kadens, gärna över 85. Det tar tid för knän och ligament a
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 13:56Fast allt det där har jag redan mer eller mindre gått igenom, problemet nu är att jag har tänkt att skydda skallen oxå... en har inte iklätt mig hjälm sedan hockey-isarna på grundskolan så är mest fundersam på lite hjälm-grejs..
Fast allt det där har jag redan mer eller mindre gått igenom, problemet nu är att jag har tänkt att skydda skallen oxå... en har inte iklätt mig hjälm sedan hockey-isarna på grundskolan så är mest fundersam på lite hjälm-grejs..
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 14:01Leta rätt på hjälmar med snabbinställning i nacken och testa i butik.
Det är väldigt stor skillnad på var och hur de klämmer om skallen.
Leta rätt på hjälmar med snabbinställning i nacken och testa i butik.
Det är väldigt stor skillnad på var och hur de klämmer om skallen.
Quote from Fredrik Olsson on 23 May 2009, 14:26Jag håller med David. Åk till butik och prova ut en som sitter bra. Det är rätt stor skillnad mellan olika hjälmar. Snabbinställningar är bra att ha om man vill köra med eller utan mössa under.
Jag håller med David. Åk till butik och prova ut en som sitter bra. Det är rätt stor skillnad mellan olika hjälmar. Snabbinställningar är bra att ha om man vill köra med eller utan mössa under.
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 15:55Ja du Tomas - det var inte lätt att utläsa av ditt första inlägg. Hjälm....
Rekommenderar att du provar bl a Bell Alchera.
Ja du Tomas - det var inte lätt att utläsa av ditt första inlägg. Hjälm....
Rekommenderar att du provar bl a Bell Alchera.
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 16:05Martin: Men rubriken på diskussionen kanske gav en hint? 😉
Martin: Men rubriken på diskussionen kanske gav en hint? 😉
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 16:09Moahaha - får gå till optikern! :-). Efter 15 mil var jag inte så alert...
Tack för tipset...!
Moahaha - får gå till optikern! :-). Efter 15 mil var jag inte så alert...
Tack för tipset...!
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 19:53Är också ganska tjockskallig, hänger väl ihop med resten av storleken på mig - Bell passar min skalle perfekt...
Bell Ghisallo heter "min modell"...
/Magnus
Är också ganska tjockskallig, hänger väl ihop med resten av storleken på mig - Bell passar min skalle perfekt...
Bell Ghisallo heter "min modell"...
/Magnus
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 20:35Kör med Bell mod större. Den är enkelt justerbar med ratt. Gör det enkelt att få rum med mössan på vintern. (Modell Olles brorsa.) Sommartid drar jag bara åt lite så sitter den perfekt. Ganska snygg ändå, och ser inte för plufsig ut.
Högaktningsfullt
Han
Kör med Bell mod större. Den är enkelt justerbar med ratt. Gör det enkelt att få rum med mössan på vintern. (Modell Olles brorsa.) Sommartid drar jag bara åt lite så sitter den perfekt. Ganska snygg ändå, och ser inte för plufsig ut.
Högaktningsfullt
Han