Quote from Guest on 22 September 2010, 11:30Hej. Jag hade tänkt köpa en motionscykel som jag kan använda under vintertid då jag inte trivs med utomhus löpning. Har försökt kolla runt en del för att hitta någon bra tråd om detta men hittar inte riktigt den informationen jag är ute efter.
http://ww
Hej. Jag hade tänkt köpa en motionscykel som jag kan använda under vintertid då jag inte trivs med utomhus löpning. Har försökt kolla runt en del för att hitta någon bra tråd om detta men hittar inte riktigt den informationen jag är ute efter.
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 11:40Hej!
Jag har idag en Monark 828e test/motionscykel.. Och har inte provat något annat som slår den, vare sig när det gäller komfort, motstånd eller känslan av att sitta på en "riktig" cykel..
Jag har också erfarenhet av spinningcyklar, och gillar även dom
Hej!
Jag har idag en Monark 828e test/motionscykel.. Och har inte provat något annat som slår den, vare sig när det gäller komfort, motstånd eller känslan av att sitta på en "riktig" cykel..
Jag har också erfarenhet av spinningcyklar, och gillar även dom
Quote from ellen olsson on 22 September 2010, 11:42Om du är seriös så är det en testcykel som gäller!
Om du är seriös så är det en testcykel som gäller!
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 12:35Det låter ju som en bra idé på alla sätt och vis förutom en bagatell. Min plånbok blev inte så glad åt förslaget att skaffa en Monark 828e e.d.
Det låter ju som en bra idé på alla sätt och vis förutom en bagatell. Min plånbok blev inte så glad åt förslaget att skaffa en Monark 828e e.d.
Quote from ellen olsson on 22 September 2010, 12:38Monarks testcyklar brukar gå att komma över till bra pris på Blocket, Tradera eller Ebay om man letar och kan vara flexibel med inköpsdatum.
Se bara till att den har en riktig pendel.
Monarks testcyklar brukar gå att komma över till bra pris på Blocket, Tradera eller Ebay om man letar och kan vara flexibel med inköpsdatum.
Se bara till att den har en riktig pendel.
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 12:45"Om du är seriös så är det en testcykel som gäller! "
Så här är det. Under sommaren så tränar jag rätt så mycket löpning, brukar bli sisådär 4-5 mil i veckan. Jag cyklar till tränigen på sommaren (bordtennis ca 3 gånger i veckan)
Jag har faktiskt nu köp
"Om du är seriös så är det en testcykel som gäller! "
Så här är det. Under sommaren så tränar jag rätt så mycket löpning, brukar bli sisådär 4-5 mil i veckan. Jag cyklar till tränigen på sommaren (bordtennis ca 3 gånger i veckan)
Jag har faktiskt nu köp
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 13:32"Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men det känns som att det blir så hackit när jag cyklar. Man trampar på med ena benet sen det andra, men det liksom går hackigt. Vet inte om jag har kvar något falskt minne men har för mig att jag provat motionsc
"Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men det känns som att det blir så hackit när jag cyklar. Man trampar på med ena benet sen det andra, men det liksom går hackigt. Vet inte om jag har kvar något falskt minne men har för mig att jag provat motionsc
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 13:42Visst kan du trampa dig trött på någon av de cyklar du länkar till men jag vill definitivt rekommendera att köpa en testcykel eller spinningcykel. De fördelar jag kan se med det är:
¤ Bättre sittställning
¤ Bättre sadel (i stället för den svampiga galonku
Visst kan du trampa dig trött på någon av de cyklar du länkar till men jag vill definitivt rekommendera att köpa en testcykel eller spinningcykel. De fördelar jag kan se med det är:
¤ Bättre sittställning
¤ Bättre sadel (i stället för den svampiga galonku
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 15:48Detta kanske vore något 😛
http://www.blocket.se/stockholm/Proffs_Traningscykel___Motionscykel_CYBEX_28713048.htm"Ett frihjul på en spinningcykel väger ca 20 kg. Detta gör att man har en statisk belastning hela tiden. Denna belastning kan man annars fr
Detta kanske vore något 😛
http://www.blocket.se/stockholm/Proffs_Traningscykel___Motionscykel_CYBEX_28713048.htm
"Ett frihjul på en spinningcykel väger ca 20 kg. Detta gör att man har en statisk belastning hela tiden. Denna belastning kan man annars fr
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 17:02är väl som att svära i kyrkan men om du inte är cyklist eller tänkt bli det så finns ju löpband eller varför inte roddmaskin eller crosstrainer testa lite olika maskiner på gymmet för att hitta favoriten
är väl som att svära i kyrkan men om du inte är cyklist eller tänkt bli det så finns ju löpband eller varför inte roddmaskin eller crosstrainer testa lite olika maskiner på gymmet för att hitta favoriten