Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelInställning av racer
You need to log in to create posts and topics.

12

Med risk att jag verkar korkad måste jag ställa en fråga "jag slyller på att jag är nybörjare"Jag har lustläst Bruses sadelskola, som för övrigt är rolig läsning. Det har visat sig att jag sitter helt galet och har börjat ändra, kanske inte helt smart mit

Där foten är bredast.

Oj det var ett snabbt svar, ok där foten är bredast då tänkte jag rätt. Jösses vad annorlunda sittställningen blev (hv) får bli en kort runda imorgon och känna efter lite. Tack för svaret!!

Fast det är ändå väldigt individuellt om exakt var man vill ha klossen och i vilken vinkel.

*Fundering* Kan man få klossan att sitta under den andra led i stortån??

Spikpistol?

Nu är det inte klossen jag flyttar utan jag mäter med ett lod på framsidan av knäkålen och ska då hamna mitt påtåleden, justeringen gör jag genom att flytta sadeln bakåt.... rätt eller fel?:-(

Stortåleden är den led som jag har två skruvar i och inte längre kan böja. Intresseklubben har väl noterat? 🙂

Nicklas: rätt.

Nog för att Bruses sadelskola är en utmärkt utgångspunkt, men om du känner att du sitter bättre i annan sittställning så ser jag inget fel i det. Framförallt knä-över-pedalaxel-teorin är ju kritiserad.

Exakt Tobias. Min skola är en grund som alla osäkra bör börja med. Alla är vi olika och tycker olika, en grundinställning kan aldrig passa aldrig.

12