Quote from Guest on 5 May 2010, 22:35Har köpt en Specialized Avatar som jag håller på att ställa in. Efter första rundan kändes det inte helt hundra, tyckte främre delen på sadeln tryckte mot dom ädlare delarna. Antingen var den felinställd eller så är det min position på sadeln. Känns som a
Har köpt en Specialized Avatar som jag håller på att ställa in. Efter första rundan kändes det inte helt hundra, tyckte främre delen på sadeln tryckte mot dom ädlare delarna. Antingen var den felinställd eller så är det min position på sadeln. Känns som a
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 22:45Try this link
http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
Try this link
http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 22:58Jag har en likadan på en Specialized Roubaix som jag har pulat lite med. För mig känns den bäst när den är ställd lite "på näsan". Då kan man variera positioneringen lite när värkarna kommer..
Jag har en likadan på en Specialized Roubaix som jag har pulat lite med. För mig känns den bäst när den är ställd lite "på näsan". Då kan man variera positioneringen lite när värkarna kommer..
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 05:26Då har du fel styre eller styrstam.
Då har du fel styre eller styrstam.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 13:03Nej, det har jag inte. Den passar mig nu efter dryga 500 km som handen i handsken.
Nej, det har jag inte. Den passar mig nu efter dryga 500 km som handen i handsken.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 13:11Varför har du värkar när du cyklar?
Varför har du värkar när du cyklar?
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 21:12Ironi. Om man sitter på sadeln i samma ställning LÄNGE så gör det ont efter ett tag, det kan ingen ljuga sig ifrån.
Ironi. Om man sitter på sadeln i samma ställning LÄNGE så gör det ont efter ett tag, det kan ingen ljuga sig ifrån.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 21:16Jag brukar sitta två-tre timmar utan några problem.
Det gäller att ställa in cykeln och välja rätt sadel.
Jag brukar sitta två-tre timmar utan några problem.
Det gäller att ställa in cykeln och välja rätt sadel.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 23:13Det ska inte göra ont, då är det nåt fel. Ställ in sadeln i våg, funkar det inte måste man nog tyvärr prova en annan sadel. Specilized har nu provsadlar hos cykelhandlarna som man kan låna och prova, kan vara en väg till smärtzenfrei cykling.
Det ska inte göra ont, då är det nåt fel. Ställ in sadeln i våg, funkar det inte måste man nog tyvärr prova en annan sadel. Specilized har nu provsadlar hos cykelhandlarna som man kan låna och prova, kan vara en väg till smärtzenfrei cykling.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 10:21Tyvärr gentlemen, jag tror inte någon kan sitta opåverkad i samma ställning, oavsett om man sitter i ett volvosäte från Haparanda till Ystad, på en 747:a till Bangkok eller på en cykelsadel vättern runt.
Tyvärr gentlemen, jag tror inte någon kan sitta opåverkad i samma ställning, oavsett om man sitter i ett volvosäte från Haparanda till Ystad, på en 747:a till Bangkok eller på en cykelsadel vättern runt.