Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelInstegscykel racer
You need to log in to create posts and topics.

Ska köpa en racer till våren.

Har tyvärr inte obegränad budget.

Det lutar åt Scott Speedster s20 el Merida Road Race Lite 904.
Aluramar med carbongaffel och 105paket på båda. Meridan är dock en 1000-lapp dyrare.

Ngn som har ngn erfarenhet om dessa cy

Synd du inte bor i Sthlm, Jarla Sport har några Merida från 2010 på bra reapris. http://www.jarlacykel.se/kategori.php?cid=97&o=3. Borde finns även andra som har 2010 års 904 i din storlek till rea

Merida är bra grejor, anser jag i alla fall. 105/Alu-carbon funkar bra. Har själv börjat karriären på Merida. Tiagra dock, men som sagt 105 funkar och räcker till dom flesta cyklister.

Scott Speedster är en bra cykel för pengarna

Titta in på Cykelcitys hemsida... De har rea på 2010s cyklar... Nästan halva priset...
Jag köpte min Cervelo förra hösten till höstpris på cykelcity och det känns fortfarande som en mycket bra affär.. Cykeln inställd efter mig och priset var rätt.

//Ni

Varför köper man cyklar i Sverige överhuvudtaget?

Försvara inte det med att annars går de svenska handlarna under jadda jadda osv osv...

Hur tror ni en handlare eller grossist efter säsongen kan erbjuda 20% vinterrabatt på racerhojarna?
Det är ju inte

Det är ganska svårt att sälja racercyklar på vintern och då finns det anledning att sänka sitt lager så att de nya cyklarna som för övrigt köps innan jul får plats.

De flesta klarar av att handla på nätet men frågan är ändå om man får optimala prylar, s

Jag håller med att vissa saker är fullt OK att köpa på nätet. MEN vissa saker vill jag först hålla i handen innan jag slår till. Jag tycker att det var rätt skönt att kolla på cykeln, prova den och klämma och känna innan jag slog till. Sen ställde de in