Quote from Guest on 10 March 2012, 17:40Lovade mig själv att inte hamna i cykelträsket, nu står jag där och ska välja:
Cannondale CAAD8 105, Scott Speedster S20 eller Trek 2.1. Kanske tar den som är snyggast eller....men tänk om det kanske finns någon annan? Alla dessa val! Vad tror Ni?
Lovade mig själv att inte hamna i cykelträsket, nu står jag där och ska välja:
Cannondale CAAD8 105, Scott Speedster S20 eller Trek 2.1. Kanske tar den som är snyggast eller....men tänk om det kanske finns någon annan? Alla dessa val! Vad tror Ni?
Quote from Rasmus Olsson on 10 March 2012, 17:50Ta den du sitter bäst på.
Ta den du sitter bäst på.
Quote from Funbeat user on 10 March 2012, 18:00Cannondale 24/7 om den passar dej
Cannondale 24/7 om den passar dej
Quote from Funbeat user on 11 March 2012, 06:50Eftersom du ska sitta på cykeln många timmar, MÅSTE du sitta bekvämt. ALLT annat är av mindre betydelse.
Du bör därför inte köpa en cykel på distans, som du inte kan prova innan.
Om du har flera modeller som känns lika bra och har ungefär samma pris, ta
Eftersom du ska sitta på cykeln många timmar, MÅSTE du sitta bekvämt. ALLT annat är av mindre betydelse.
Du bör därför inte köpa en cykel på distans, som du inte kan prova innan.
Om du har flera modeller som känns lika bra och har ungefär samma pris, ta
Quote from Funbeat user on 11 March 2012, 13:20Har provat alla med alla möjliga vinklar och vrår, hos cykelhandlarna. Alla känns bra. Scotten snyggast men 2000 spänn extra mot Trek motiverar inte att snyggheten får avgöra. Man blir lite klokare efter en natts sömn, tror jag. Kan få lite extra prylar f
Har provat alla med alla möjliga vinklar och vrår, hos cykelhandlarna. Alla känns bra. Scotten snyggast men 2000 spänn extra mot Trek motiverar inte att snyggheten får avgöra. Man blir lite klokare efter en natts sömn, tror jag. Kan få lite extra prylar f
Quote from Funbeat user on 11 March 2012, 20:23Om du inte har cyklat förut, som behöver du ganska mycket prylar och kläder. Dessa är inte billiga.
Så lägg hellre några tusen på sådant, i stället för på en dyrare cykel.
Om du inte har cyklat förut, som behöver du ganska mycket prylar och kläder. Dessa är inte billiga.
Så lägg hellre några tusen på sådant, i stället för på en dyrare cykel.
Quote from Funbeat user on 11 March 2012, 20:30Köp en Trek, alltid en Trek.
Jag får alltid så härliga associationer när jag tänker på Trek.
Köp en Trek, alltid en Trek.
Jag får alltid så härliga associationer när jag tänker på Trek.
Quote from Lena O on 11 March 2012, 21:05som Captain Kirk, Lieutenant Uhuru och Spock!
som Captain Kirk, Lieutenant Uhuru och Spock!
Quote from Funbeat user on 11 March 2012, 22:56Jag tänker också köpa min första racer. Vad är det för för skillnad på alminuium och carbonracer? Och vilket är bäst när man är nybörjare?
Jag tänker också köpa min första racer. Vad är det för för skillnad på alminuium och carbonracer? Och vilket är bäst när man är nybörjare?
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 13:23Jag köpte det mesta extra från biltema, så kan man byta ut det efterhand och det blir inte så stor summa på en gång.
Jag köpte det mesta extra från biltema, så kan man byta ut det efterhand och det blir inte så stor summa på en gång.