Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu har jag återigen fått något fel på min 310 XT......

Åkte Engelbrektsloppet igår och när jag gick i mål så tröck jag på stoppknappen för att sedan hålla in "SPARAR" knappen som räknar ner från 3 - 1 men den stannade opå 1 och inget mera hände. Åkte hem

Vad händer om du inte gör reset innan du lagt över passet? Dvs. håll inte in SPARAR-knappen mellan varje pass. Vid synk så bör passet resettas utan att du trycker på knappen.

Testa att starta ett nytt pass. Stoppa passet. Synka med datorn.

Men hur får jag bort engelbräktsloppet? Dom tiderna ligger ju kvar i klockan, på start sidan. Hur öppnar man upp ett nytt pass då?

När du synkar så borde klockan nollställas. Vad har du försökt synka mot? Garmin Connect, Funbeat, SportTracks, Garmin Training Center (som inte rekommenderas för 310XT). Säger alla att det inte finns något pass även fast du bevisligen ser passet i klocka

Har råkat ut för samma sak och det enda som hjälpte var att köra en hard reset, där allt förlorades.

Det träningspass som jag precis avslutat, och ditt Engelbrektslopp, är nog ajöss med, tyvärr!!! Skriv ner de du kommer åt på displayen, för så var det ä

Anders.
Jag använder Garmin ANT som synk program och därifrån går passet till Garmin Traning Center. Men där spar jag sedan all data för att bearbeta det i SportTracvks. Och sedan brukar jag läsa in det i FunBeat.

Men Garmin ANT värkar inte hitta mitt p

Enligt länken så verkar problemet inträffa när man kör med "Other"-mode, så den ska nog undvikas tills ny mjukvara kommer från Garmin.

Låter ju trist för det är den man använder när man åker skidor, eller iallafall jag gör det.

Men efter en total återstälning igår så fungerar det igen. Men känns trist att man är inne på sin ANDRA total återstälning när man bara haft klockan i 2 mån dryg