Quote from Guest on 9 October 2009, 12:56Mors - jag är en total nybörjare på triathlon (har försökt få till löpning under många år utan att lyckas p g a skador) och vill lägga upp ett program med sikte på Sala HIM 2010.
Det jag tidigare läst om denna sport betonar vikten av att först bygga bas
Mors - jag är en total nybörjare på triathlon (har försökt få till löpning under många år utan att lyckas p g a skador) och vill lägga upp ett program med sikte på Sala HIM 2010.
Det jag tidigare läst om denna sport betonar vikten av att först bygga bas
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 13:06Ough - siten är www.endurancenation.us.
Ough - siten är http://www.endurancenation.us.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 14:19Är också rejält medelålders och inte precis lättvikt. På sitt sätt har de rätt: om du inte kör fartpass och lite tyngre belastning komemr du att få svårt att bli snababre. Tror särskilt det gäller oss som inte är så unga längre - när man är 20 eller 30 få
Är också rejält medelålders och inte precis lättvikt. På sitt sätt har de rätt: om du inte kör fartpass och lite tyngre belastning komemr du att få svårt att bli snababre. Tror särskilt det gäller oss som inte är så unga längre - när man är 20 eller 30 få
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 9 October 2009, 14:33För de som vill köra längre distanser lite mer seriöst i triathlon än att bara överleva anser jag att man först och främst ska träna för att orka hela distansen på ett bra sätt. När det gäller triathlon är det då att crawla hela distansen, ligga i jämna h
För de som vill köra längre distanser lite mer seriöst i triathlon än att bara överleva anser jag att man först och främst ska träna för att orka hela distansen på ett bra sätt. När det gäller triathlon är det då att crawla hela distansen, ligga i jämna h
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 22:17här är en rätt bra artikel:
http://www.ihs.se/upload/Forskning/Fysiologi/Bj%C3%B6rn%20Ekbloms%20grupp/multisport/OUT0703s44-48.pdf