Quote from Guest on 9 October 2009, 12:56Mors - jag är en total nybörjare på triathlon (har försökt få till löpning under många år utan att lyckas p g a skador) och vill lägga upp ett program med sikte på Sala HIM 2010.
Det jag tidigare läst om denna sport betonar vikten av att först bygga bas
Mors - jag är en total nybörjare på triathlon (har försökt få till löpning under många år utan att lyckas p g a skador) och vill lägga upp ett program med sikte på Sala HIM 2010.
Det jag tidigare läst om denna sport betonar vikten av att först bygga bas
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 13:06Ough - siten är www.endurancenation.us.
Ough - siten är http://www.endurancenation.us.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 14:19Är också rejält medelålders och inte precis lättvikt. På sitt sätt har de rätt: om du inte kör fartpass och lite tyngre belastning komemr du att få svårt att bli snababre. Tror särskilt det gäller oss som inte är så unga längre - när man är 20 eller 30 få
Är också rejält medelålders och inte precis lättvikt. På sitt sätt har de rätt: om du inte kör fartpass och lite tyngre belastning komemr du att få svårt att bli snababre. Tror särskilt det gäller oss som inte är så unga längre - när man är 20 eller 30 få
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 9 October 2009, 14:33För de som vill köra längre distanser lite mer seriöst i triathlon än att bara överleva anser jag att man först och främst ska träna för att orka hela distansen på ett bra sätt. När det gäller triathlon är det då att crawla hela distansen, ligga i jämna h
För de som vill köra längre distanser lite mer seriöst i triathlon än att bara överleva anser jag att man först och främst ska träna för att orka hela distansen på ett bra sätt. När det gäller triathlon är det då att crawla hela distansen, ligga i jämna h
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 22:17här är en rätt bra artikel:
http://www.ihs.se/upload/Forskning/Fysiologi/Bj%C3%B6rn%20Ekbloms%20grupp/multisport/OUT0703s44-48.pdf
här är en rätt bra artikel:
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 11:19Ser att mitt inlägg var lite otydligt: Endurance Nation förespråkar givetvis inte att man skall skita i långa pass, dem måste man givetvis ha, bara att man först skall jobba med intensitet och sedan gradvis sänka denna och öka längden när man närmar sig l
Ser att mitt inlägg var lite otydligt: Endurance Nation förespråkar givetvis inte att man skall skita i långa pass, dem måste man givetvis ha, bara att man först skall jobba med intensitet och sedan gradvis sänka denna och öka längden när man närmar sig l
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 16:32Ju äldre man är, ju svårare att få upp farten. Åtminstone min upplevelse. I viss mån hänger det kasnke ihop med att minskad maxpuls gör att man har lite mindre marginal.
Ju äldre man är, ju svårare att få upp farten. Åtminstone min upplevelse. I viss mån hänger det kasnke ihop med att minskad maxpuls gör att man har lite mindre marginal.
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 20:26Tack för era svar - roligt att bli tagen på allvar en nybörjare som jag.... Skall kolla Roberts referens senare. Det Anders skriver om att man behöver mer intensitet när man är lite äldre låter vettigt. Uthålligheten har jag av erfarenhet inte svårt att b
Tack för era svar - roligt att bli tagen på allvar en nybörjare som jag.... Skall kolla Roberts referens senare. Det Anders skriver om att man behöver mer intensitet när man är lite äldre låter vettigt. Uthålligheten har jag av erfarenhet inte svårt att b
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 20:15Mitt tips är att du börjar träna alla grenar i lugn och ro. Fokusera på tid snarare än km. Ex ett löppass består av 30 min (spring 15 min och vänd), cykelpass 60 min, simning 20 min. Rulla dessa pass regelbundet. Allt eftersom du blir starkare lägger du t
Mitt tips är att du börjar träna alla grenar i lugn och ro. Fokusera på tid snarare än km. Ex ett löppass består av 30 min (spring 15 min och vänd), cykelpass 60 min, simning 20 min. Rulla dessa pass regelbundet. Allt eftersom du blir starkare lägger du t
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 14:54Har läst Roberts referens och mycket förstår jag och tar till mig. Samtidigt riskerar dessa fysiologiska diskussioner vara ganska irrelevanta för mig som kommer att förbättra mig g. m. all slags regelbunden träning, som det står i artikeln.
Tack Roger f
Har läst Roberts referens och mycket förstår jag och tar till mig. Samtidigt riskerar dessa fysiologiska diskussioner vara ganska irrelevanta för mig som kommer att förbättra mig g. m. all slags regelbunden träning, som det står i artikeln.
Tack Roger f