Quote from Guest on 4 July 2013, 12:06Enda chansen jag har att träna någorlunda regelbundet är att lägga träningspassen på pendlingen till och från jobb.
Finns några olika vägar att välja på, varierande från 11-21 km, men jag hinner inte ta den långa vägen varje dag.
Om jag ska värma upp så
Enda chansen jag har att träna någorlunda regelbundet är att lägga träningspassen på pendlingen till och från jobb.
Finns några olika vägar att välja på, varierande från 11-21 km, men jag hinner inte ta den långa vägen varje dag.
Om jag ska värma upp så
Quote from Funbeat user on 4 July 2013, 12:16Vilken typ av intervall menar du? Tröskel, vo2max eller styrka? En variant kan vara att ha ett tröskelintervall till jobbet (5 min uppvärm + 15min ovanför tröskel) och tabata eller 4*4 vo2max på hemvägen. Beror ju också på hur pendlingsvägen ser ut. Är de
Vilken typ av intervall menar du? Tröskel, vo2max eller styrka? En variant kan vara att ha ett tröskelintervall till jobbet (5 min uppvärm + 15min ovanför tröskel) och tabata eller 4*4 vo2max på hemvägen. Beror ju också på hur pendlingsvägen ser ut. Är de
Quote from Funbeat user on 4 July 2013, 13:43Lite som per är inne på. Vilken typ av intervall menar du? Tröskel, vo2max eller styrka? Och i vilket syfte ska du köra dem.
"En variant kan vara att ha ett tröskelintervall till jobbet (5 min uppvärm + 15min ovanför tröskel) och tabata eller 4*4 vo2max
Lite som per är inne på. Vilken typ av intervall menar du? Tröskel, vo2max eller styrka? Och i vilket syfte ska du köra dem.
"En variant kan vara att ha ett tröskelintervall till jobbet (5 min uppvärm + 15min ovanför tröskel) och tabata eller 4*4 vo2max
Quote from Funbeat user on 4 July 2013, 14:13Jag tänkte variera lite mellan vilken sorts, men huvudsakligen 4x4 vo2 max och mer högintensiva kortare (typ tabata) emellanåt.
Sen är det ju precis som P säger inte något som man bör göra var dag, utan jag tänkte köra intervaller 2 dagar per vecka.
Bac
Jag tänkte variera lite mellan vilken sorts, men huvudsakligen 4x4 vo2 max och mer högintensiva kortare (typ tabata) emellanåt.
Sen är det ju precis som P säger inte något som man bör göra var dag, utan jag tänkte köra intervaller 2 dagar per vecka.
Bac
Quote from Funbeat user on 4 July 2013, 15:17En väldigt bra form av intervaller som inte tar så mycket tid är flåsettor. 10 x 1 min i fullt ställ och 30 sek vila emellan. Även döds45or. 45 sek full spätta och 15 sek vila x 20 gånger. Enda negativa med dessa är att arbetspasset efter känns tyngre än
En väldigt bra form av intervaller som inte tar så mycket tid är flåsettor. 10 x 1 min i fullt ställ och 30 sek vila emellan. Även döds45or. 45 sek full spätta och 15 sek vila x 20 gånger. Enda negativa med dessa är att arbetspasset efter känns tyngre än
Quote from ellen olsson on 7 July 2013, 16:52Jag kan rekommendera 40/20 också. Till skillnad från de beskrivna döds-45:orna så vilar man inte. De 20s ska gå i hög och jämn fart. 🙂
Jag kan rekommendera 40/20 också. Till skillnad från de beskrivna döds-45:orna så vilar man inte. De 20s ska gå i hög och jämn fart. 🙂