Quote from Guest on 19 February 2010, 15:45Jag undrar över om man genom intervallform
kan öka sin uthållighet, eller om det är rena distanspass
som gäller?
Jag undrar över om man genom intervallform
kan öka sin uthållighet, eller om det är rena distanspass
som gäller?
Quote from Funbeat user on 19 February 2010, 15:55Då jag själv sprang halvmara lite då och då var det en kombination av intervall och distanspass som gällde. Inte på samma dag då men varierad träning. Sedan kan man variera intervallpassen mellan backträning och fartväxlingar med. Personligen upplever jag
Då jag själv sprang halvmara lite då och då var det en kombination av intervall och distanspass som gällde. Inte på samma dag då men varierad träning. Sedan kan man variera intervallpassen mellan backträning och fartväxlingar med. Personligen upplever jag
Quote from Funbeat user on 19 February 2010, 16:27Intervallträning verkar kunna ge fullgod träning även för långdistans rent fysiologiskt, men långdistans är mentalt påfrestande, så det är garanterat nyttigt för skallen att vänja sig vid långa träningspass. Dessutom är löpning extra känsligt eftersom man
Intervallträning verkar kunna ge fullgod träning även för långdistans rent fysiologiskt, men långdistans är mentalt påfrestande, så det är garanterat nyttigt för skallen att vänja sig vid långa träningspass. Dessutom är löpning extra känsligt eftersom man
Quote from Funbeat user on 19 February 2010, 23:09Intervaller är kanonbra. Här är ett pass som tar drygt 35 min att köra 2 x 1200, 2 x 1000 och fortsätt ner till 2 x 200. Vila 1 minut mellan intervallerna. Försök att spring snabbare och snabbare. Ta det lugnt i början så du inte skadar dig. Kommer att bl
Intervaller är kanonbra. Här är ett pass som tar drygt 35 min att köra 2 x 1200, 2 x 1000 och fortsätt ner till 2 x 200. Vila 1 minut mellan intervallerna. Försök att spring snabbare och snabbare. Ta det lugnt i början så du inte skadar dig. Kommer att bl
Quote from Funbeat user on 20 February 2010, 02:112011 är målet ultratriathlon för mig och huruvida jag klarar av mitt mål eller inte återstår att se.
Det viktigaste har jag lärt mig av de som kan och som har stor erfarenhet av långdistans är att utan pannben kommer man inte långt.
Mycket handlar om det
2011 är målet ultratriathlon för mig och huruvida jag klarar av mitt mål eller inte återstår att se.
Det viktigaste har jag lärt mig av de som kan och som har stor erfarenhet av långdistans är att utan pannben kommer man inte långt.
Mycket handlar om det