Quote from Guest on 7 February 2011, 12:19Har kört mina första två intervallpass med min 305:a och tycker att det är lite knepigt.
När jag väl listat ut de praktiska detaljerna att planera ett pass (dels i TC och dels direkt i klockan) så blev jag förvirrad av hastighetszonerna som ju överlappa
Har kört mina första två intervallpass med min 305:a och tycker att det är lite knepigt.
När jag väl listat ut de praktiska detaljerna att planera ett pass (dels i TC och dels direkt i klockan) så blev jag förvirrad av hastighetszonerna som ju överlappa
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 12:29Jag kör med etappens genomsnittsfart visad. Tar manuell tid med klockan, planerar inget.
Jag kör med etappens genomsnittsfart visad. Tar manuell tid med klockan, planerar inget.
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 12:42De få gånger jag testat intervall har jag låtit klockan hålla kontroll på tiden (pipa då det är dags att gå från intensiv/vila och tvärtom) och sen kört tempot på känn. Det fungerar bra för mig.
De få gånger jag testat intervall har jag låtit klockan hålla kontroll på tiden (pipa då det är dags att gå från intensiv/vila och tvärtom) och sen kört tempot på känn. Det fungerar bra för mig.
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 13:57Skapade första passet i klockan och angav då bara sträckan och vilan mellan intervallerna. Diffade 23 sek mellan snabbaste och långsammaste tempot (Egentligen 50 om jag räknar första intervallet, men det ser jag mer som ett olycksfall i arbetet).
@Magnus
Skapade första passet i klockan och angav då bara sträckan och vilan mellan intervallerna. Diffade 23 sek mellan snabbaste och långsammaste tempot (Egentligen 50 om jag räknar första intervallet, men det ser jag mer som ett olycksfall i arbetet).
@Magnus
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 14:50Jag har matat in ett intervallpass med uppvarmning i meter för att starta på samma ställe, sedan 4minuter med tempo och 2 min vila emellan utan mål så kan jag jogga eller gåvila. Klockan låter jag visa tempo och tid för passdelen så kan jag snegla och pla
Jag har matat in ett intervallpass med uppvarmning i meter för att starta på samma ställe, sedan 4minuter med tempo och 2 min vila emellan utan mål så kan jag jogga eller gåvila. Klockan låter jag visa tempo och tid för passdelen så kan jag snegla och pla
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 15:23@Running Cloud: Tycker nog ändå att pipet vid avslutat pass var en mer irriterande trudelutt än pipandet för att få mig att öka farten...
Har för övrigt hittat en artikel som säger att jag körde tröskelfart snarare än intervallfart (utifrån förhållandet
@Running Cloud: Tycker nog ändå att pipet vid avslutat pass var en mer irriterande trudelutt än pipandet för att få mig att öka farten...
Har för övrigt hittat en artikel som säger att jag körde tröskelfart snarare än intervallfart (utifrån förhållandet
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 21:49Jag har ändrat mina zoner så de passar mig.
>6,5-6,4:40-5,4:20-4:40,4:00-4:20,3:40-4:00,3:20-3:40,3:00-3:20,<3:00.
Det fungerar bra som motivation.
Klockan med och jäktar på en. Trivs oerhört bra med funktionen, just för att få mål för intervaller när ma
Jag har ändrat mina zoner så de passar mig.
>6,5-6,4:40-5,4:20-4:40,4:00-4:20,3:40-4:00,3:20-3:40,3:00-3:20,<3:00.
Det fungerar bra som motivation.
Klockan med och jäktar på en. Trivs oerhört bra med funktionen, just för att få mål för intervaller när ma
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 15:24Tack för svaren så här långt!
Frihet och känsla mot garanterad kvalitet är väl den balansgång man får gå när man lägger upp mer detaljerade pass i klockan. Det gäller inte bara intervallpassen utan är den nackdel jag ser generellt med att begränsa passet
Tack för svaren så här långt!
Frihet och känsla mot garanterad kvalitet är väl den balansgång man får gå när man lägger upp mer detaljerade pass i klockan. Det gäller inte bara intervallpassen utan är den nackdel jag ser generellt med att begränsa passet