Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,

Jag har för närvarande en Garmin 310XT och jag brukar logga all min träning på funbeat direkt från klocka via min PC, men nu funderar jag på att köpa en Ipad så...

Finns det någon som kopplat klocka direkt till en Ipad för att logga på funbeat? (Ja

ANT stickan som hör till klockan använder ju USB. Tvivlar också att Garmin har något som stöder paddans OS. Inte en kombination jag skulle försöka ge mig på!

ANT+ och Bluetooth är lite lika varann, teknologiskt, men tyvärr inte kompatibla.

Jag fick just hem en iPad2 i brevlådan och konstaterar att man inte ska jämföra den med en dator. Den är snarare en kromosommodifierat iPhone. Man behöver t.ex. en riktig dator för att kicka igång den.

Det finns en USB-adapter till iPaden, men den är avsedd för att ansluta digitalkameror med.

Jag har också letat efter en lösning på detta, men det verkar inte finnas någon applikation som kan hantera filerna från Garmin-produkterna.

Androidtelefonerna har - vad jag har förstått - hårdvara för USB OTG, men ingen mjukis.

Kolla in Fiscia Key från Wahoo Fitness (www.wahoofitness.com). Med hjälp av den kan din iphone/iPad kommunicera med 310xt (och även med foot pods, pulsband etc). Har beställt en själv och bör få den nästa vecka.

Fredrik: jag tror att trådskaparen (och även jag) var ute efter att synka sin Garmin till iPaden efter träningspasset, inte att ersätta sin Garmin med en iPhone.

Fast jag tror att Fredrik menar precis det. Fiscia key tillhandahåller ett ANT+-gränssnitt till iPad så att Garmin-klockan kan kommunicera via iPaden ut på internet till t.ex. Funbeat.

Jaha, då får jag be om ursäkt. Min Garmin (Edge 500) kan nämligen bara kommunicera med sensorerna (pulsband, kadensmätare) via ANT+, och kan endast synka data via USB-kabel, och jag trodde det var samma för övriga modeller men det kanske det inte är.

Ja

12