Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelIphone användning
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

ngn som använder en Iphone med ngn kul App för att logga träningsrundorna?

funderar på att skaffa en och fixa en Trail Gps tracker för att lätt kunna följa nya rundor med hjälp av GPS och kunna ladda upp på Funbeat.

tips, idéer och erfarenheter o

Det verkar ju finnas drösvis med träningsapp:ar till iPhone, med gps tracking och annat gött. Dock drar den ju rätt mycket batteri när gps:en jobbar konstant.

Finns GPS Tracker och Motion GPS som jag provat.

Nått mer tips?

/Niklas - nybliven medlem

Nu får ni allt lägga upp lite bilder på vad man kan få ut av dom apparna. Jag går i tankarna på att köpa en edge 705, men kan jag också ringa med den och man har en sak mindre med sig på rundan så är ju det bra =).

Det ska till en väldigt bra hållare innan jag skulle fundera på att sätta en iPhone på styret...

En garmin är byggd för att tåla lite omild behandling på ett helt annat sätt än vanliga mobiltelefoner.

Jag kör RunKeeper på Iphone:n när jag cyklar, funkar klockrent bara man har nån smidig ficka att stoppa ner den i.

Den loggar data som fart, topografi över turen, ritar upp rundan på karta, lite grafer osv. Helt klart godkänd, nackdelen är onekligen att

laddat hem Trials, men ännu inte kunnat testa den.. är väl lik Runkeeper kan jag tänka på funktionerna.. så d är väl hugget som stucket..

men som sagt.. har ännu inte testat den själv.. men läst bra betyg på den appen..

Iphonen kommet ligga gött i rygg

har nu testat Trails Appen... funkade fint.. cykeldator o Iphonen diffade 0,1km.. o d var nog ungefär min vingelmån på vägen som gjorde d..

Fick dock ladda hem en konverterare för att få till en TCX fil som funkar på Funbeat.. men annars inga problem..