Quote from Guest on 1 August 2012, 20:58Hej!
Är det någon som vet om Funbeats Iphone-app fungerar utan att jag är uppkopplad mot något nät/WiFi?
Tack! /Rasmus
Hej!
Är det någon som vet om Funbeats Iphone-app fungerar utan att jag är uppkopplad mot något nät/WiFi?
Tack! /Rasmus
Quote from Rasmus Olsson on 1 August 2012, 21:08ja
ja
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 06:28Bruse: "Ja" som i du vet eller som i "den fungerar"? 😉
Bruse: "Ja" som i du vet eller som i "den fungerar"? 😉
Quote from Elias Engqvist on 2 August 2012, 07:11Den fungerar!
Den fungerar!
Quote from Jenny Söderberg on 2 August 2012, 09:38Vilken tur. Då slipper jag oroa mig för att den har tankat ner en massa datortrafik. Sånt blir dyrt när man har ett svenskt abonnemang och befinner sig i Norge...
Vilken tur. Då slipper jag oroa mig för att den har tankat ner en massa datortrafik. Sånt blir dyrt när man har ett svenskt abonnemang och befinner sig i Norge...
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 09:41Stäng av mobildata om du inte vill ha trafik utan wi-fi.
Edit:
Om du kör med mobildata påslagen så lär den använda datortrafik när den uppdaterar, skickar träningspass mm.
Antar att du kan lägga upp pass (i appen ) som sen läggs upp på funbeat när du
Stäng av mobildata om du inte vill ha trafik utan wi-fi.
Edit:
Om du kör med mobildata påslagen så lär den använda datortrafik när den uppdaterar, skickar träningspass mm.
Antar att du kan lägga upp pass (i appen ) som sen läggs upp på funbeat när du
Quote from Jenny Söderberg on 2 August 2012, 15:30Hej igen!
På dagens träningspass hade jag både WiFi och mobildata avstängd. Startade appen och spelade in rundan via GPS och allt fungerade som det skulle. Väl tillbaks laddade jag upp rundan, via appen, på WiFi. Hoppas det blev kostnadsfritt!!
Hej igen!
På dagens träningspass hade jag både WiFi och mobildata avstängd. Startade appen och spelade in rundan via GPS och allt fungerade som det skulle. Väl tillbaks laddade jag upp rundan, via appen, på WiFi. Hoppas det blev kostnadsfritt!!
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 15:38Ah, GPS kanske inte stämmer av mot nätet utan bara mot satellit.
Har du mobildata avstängt så skall det inte bli några kostnader hursom.
Ah, GPS kanske inte stämmer av mot nätet utan bara mot satellit.
Har du mobildata avstängt så skall det inte bli några kostnader hursom.
Quote from Jenny Söderberg on 2 August 2012, 15:44Tack Anders!
Tack Anders!
Quote from Funbeat user on 6 August 2012, 08:47Jättebra information. Smidigt när man är ute och reser men inte har dator med för att tanka över från sin FR305.
Jättebra information. Smidigt när man är ute och reser men inte har dator med för att tanka över från sin FR305.