Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det där gick snabbt! Kul för de som fick plats, kul för arrangörerna och kul för Kalmar. Nu borde det väl ändå vädras morgonluft hos idrottsklubbarna runt om i landet. Med den lysande stjärnan Lisa Nordén som frontfigur och en IronMan tävling som gjorde s

För att inte tala om Åsa Lundström som faktiskt vann Kalmar i år! Det Lisa Nordén tävlar i är förvisso också triathlon men tämligen väsensskilt från Iron Man.

Det gick fort! Något att ha i bakhuvudet efter nästa års tävling då jag evetuellt tänkt ställa upp 2014.

Precis som löpningens olika distanser kräver olika egenskaper och träning gör även triathlons distanser det. Vinnare av IM vinner inte givet en sprinttävling och vv.

Nu vet nog de flesta som följer våra nyheter vem Lisa är men däremot IM kanske inte är lika känt hos allmännheten, fast man kört långdistans i Kalmar sen 1994. De redan idrottsfrälsta och övriga som har lite koll på triathlon känner säkert till att det gå

SR Kalmar hade en webbsändning under IronMantävlingen. Det var en sändning som hette duga! I sann vasaloppsanda sände de ifrån varenda hörna längs banan/banorna och vi som lyssnare fick följa med både behind-the-scenes och följa tävlingen. Mycket bra!!

"förvisso också triathlon" de va ju också ett uttryck. Precis som nämnt ovan så är det olika distanser och går inte att jämföra. Precis som att jämföra en 100m löpare med en marathonlöpare. Jag har kört alla distanser inom triathlon och de kortare variant

Håller med. De kortaste distanserna är för jobbiga för oss gubbs. Långdistans är bekvämare.

Och min mening var inte att hävda att olympisk eller sprint skulle vara mindre jobbigt eller krävande - bara att ironmandistansen och sprint/olympisk är mycket olika till sin karaktär, och då menar jag inte bara att det är drafting i proffens kortdistansl