Quote from Guest on 6 August 2010, 23:04Är nybörjare när det gäller simning. Köpte simglasögon och simmade 1500 m i eftermiddags. Det gick bra under passet men sen fick jag så fruktansvärt irriterade ögon. Är som att gå i en dimma. Kan det ha något att göra med alla konstigheter simglasögonen ä
Är nybörjare när det gäller simning. Köpte simglasögon och simmade 1500 m i eftermiddags. Det gick bra under passet men sen fick jag så fruktansvärt irriterade ögon. Är som att gå i en dimma. Kan det ha något att göra med alla konstigheter simglasögonen ä
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 23:14Japp!
I juni köpte jag nya simglasögon inför Vansbro, ett par Malmstens.
Under första passet med dem kändes det som att dom läckte men ändå inte (?) när jag tog av mig dom, efter ca 40 min, såg jag mycket suddigt på höger öga, det sved och var ganska rött
Japp!
I juni köpte jag nya simglasögon inför Vansbro, ett par Malmstens.
Under första passet med dem kändes det som att dom läckte men ändå inte (?) när jag tog av mig dom, efter ca 40 min, såg jag mycket suddigt på höger öga, det sved och var ganska rött
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 10:24Det är Malmstens som jag också har - märkligt!
Det är Malmstens som jag också har - märkligt!
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 11:15Utanpå linsen? Det låter väldigt märkligt. Det är ju den ytan som hela tiden exponeras och sköljs av vatten.
Utanpå linsen? Det låter väldigt märkligt. Det är ju den ytan som hela tiden exponeras och sköljs av vatten.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 12:07Jag tror absolut på att anti-fogmedlet sitter på insidan.
På simglasögonen jag har, sas det uttryckligen i instruktion att man inte skulle rengöra insidan.
(Se är ju en annan sak att medlet inte fungerar efter ett tag. Enklast att använda saliv, som man
Jag tror absolut på att anti-fogmedlet sitter på insidan.
På simglasögonen jag har, sas det uttryckligen i instruktion att man inte skulle rengöra insidan.
(Se är ju en annan sak att medlet inte fungerar efter ett tag. Enklast att använda saliv, som man
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 12:26Peter:
Vilken modell och färg har du?
De jag hade när mina ögon blev irriterade var
Malmsten Clique Sapphire Blue.Man skulle kanske kontakta Malmsten igen?
Peter:
Vilken modell och färg har du?
De jag hade när mina ögon blev irriterade var
Malmsten Clique Sapphire Blue.
Man skulle kanske kontakta Malmsten igen?
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 12:37Jag har också fått irriterade ögon ibland av simglasögon. Tycker det verkar hopplöst att hitta ett par som fungerar bra länge, dom jag provat fungerar bra när dom e nya, sen efter ett tag börjar dom imma och glappa och läcka in vatten.
Jag har också fått irriterade ögon ibland av simglasögon. Tycker det verkar hopplöst att hitta ett par som fungerar bra länge, dom jag provat fungerar bra när dom e nya, sen efter ett tag börjar dom imma och glappa och läcka in vatten.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 12:49Henrik:
Jag har samma sort fast grå. Jag var bra i ögonen när jag vaknade idag men det känns ju inte så motiverande att använda glaögonen vid nästa pass.
Henrik:
Jag har samma sort fast grå. Jag var bra i ögonen när jag vaknade idag men det känns ju inte så motiverande att använda glaögonen vid nästa pass.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 23:23Låter inte kul!
Att spotta i glasögonen och sedan skölja ur dem funkar fint.
Jag använder Malmstens klassiska glasögon som har funnits i alla år. Dessutom är de billiga vilket iofs kan kvitta eftersom man inte behöver byta på länge.
http://swedishgogg
Låter inte kul!
Att spotta i glasögonen och sedan skölja ur dem funkar fint.
Jag använder Malmstens klassiska glasögon som har funnits i alla år. Dessutom är de billiga vilket iofs kan kvitta eftersom man inte behöver byta på länge.
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 10:06Jag tror okså på de klassiska simglasögonen. Du kan få lite ont runt ögat i början eftersom de är hårda och inte har något mjukt runt om. Men de är absolut bäst. Jag elisimmade förr och då var de dem som gällde.
Jag tror okså på de klassiska simglasögonen. Du kan få lite ont runt ögat i början eftersom de är hårda och inte har något mjukt runt om. Men de är absolut bäst. Jag elisimmade förr och då var de dem som gällde.