Quote from Guest on 26 May 2011, 20:44Hej!
Tänkte höra om det finns nån som kan ge mig lite tips på vad jag kan göra själv innan jag lämnar in cykeln igen.
Är så att jag lämnat in hjulen på en uppriktning och nu när jag ska montera dem igen så får jag massa irreterande ljud.
Framhjulet: De
Hej!
Tänkte höra om det finns nån som kan ge mig lite tips på vad jag kan göra själv innan jag lämnar in cykeln igen.
Är så att jag lämnat in hjulen på en uppriktning och nu när jag ska montera dem igen så får jag massa irreterande ljud.
Framhjulet: De
Quote from Rasmus Olsson on 26 May 2011, 20:54Har samma sak ibland, ventilen skramlar mot hålet i fälgen.
Har samma sak ibland, ventilen skramlar mot hålet i fälgen.
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 20:56Bra tips ska kollas. Men det låter mer som det är från navet fram.
Bra tips ska kollas. Men det låter mer som det är från navet fram.
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 21:40lite tejp mellan ventil och hjul
lite tejp mellan ventil och hjul
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 21:42Nu jag testat det med ventilen och det va inte det. =(
Nu jag testat det med ventilen och det va inte det. =(
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 21:48Kanske en dum fråga, men min gamla cykeldator hade en sensor som klickade ganska ljudligt när magneten gick förbi, det är inte något sådant?
Kanske en dum fråga, men min gamla cykeldator hade en sensor som klickade ganska ljudligt när magneten gick förbi, det är inte något sådant?
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 23:17Om du som jag har ett par hjul med aluminiumekrar (mavic ksyrium) så kan ev problemet sitta i de smidda "kulor" som utgör änden av ekrarna och som vilar i de speciella ekerbäddar som navflänsarna utgörs av...
När det börjar "ticka" eller "klicka" så spr
Om du som jag har ett par hjul med aluminiumekrar (mavic ksyrium) så kan ev problemet sitta i de smidda "kulor" som utgör änden av ekrarna och som vilar i de speciella ekerbäddar som navflänsarna utgörs av...
När det börjar "ticka" eller "klicka" så spr
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 06:14Ljudet uppkommer då cykeln står uppställd och jag bara snurrar hjulen. Men tipset om cykeldatorn ska jag kolla lika så ekerbäddarna.
Har ej varit omkull och ramen är aluminium.
Är detta fel tänkt av mig: Bakhjulet: Har dom riktat då det var ganska skev
Ljudet uppkommer då cykeln står uppställd och jag bara snurrar hjulen. Men tipset om cykeldatorn ska jag kolla lika så ekerbäddarna.
Har ej varit omkull och ramen är aluminium.
Är detta fel tänkt av mig: Bakhjulet: Har dom riktat då det var ganska skev
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 06:17Har du inte cyklat på den ännu? Det fodras ofta en liten rundan innan ekrarna har reglerat "spänningen i hjulet".
Har du inte cyklat på den ännu? Det fodras ofta en liten rundan innan ekrarna har reglerat "spänningen i hjulet".
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 06:25Nej det har jag inte. Men tack David det va som jag misstänkte med bakhjulet.
Nej det har jag inte. Men tack David det va som jag misstänkte med bakhjulet.