Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumResorIsland på cykel
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej! Hoppas att någon hittar hit... Jag och min pojkvän funderar på att cykla runt Island. Är det någon som har gjort det och har tips? Är det genomförbart? Hur många dagar behöver man? Finns det relativt billigt boende?

Jag och min fru har kört bil runt halva Island (knappt) och det tog en vecka så det låter som ett stort projekt! Du bör nog kolla hur många mil det är!

Jag tycker det låter som en underbar idé, men så är jag smått galen också. Det är ett väldigt stort projekt som skulle kräva mycket planering... Om ni faktiskt bestämmer er för att göra det så får du ta och berätta allt!

Annars kan man ju cykelsemestra

Irland låter ju som ett bra tips! Jag har länge tänkt att jag ska dit för att vandra, men cykel är kanske smidigt där med?

Ja cykel på Irland rekommenderas! (t+)

Enda nackdelen var väl att det plötsligt kunde hoppa upp ett får ur diket, ställa sig mitt i vägen och bräka förargat. 😀

Uppväxt på Gotland så det ser det skulle jag inte bli så förvånad över;)

Haha, så bra! Vi som stadsjäntor blev däremot högst förvånade! 😀

Hann inte mer än hem från Island förrän jag började söka på cykel runt Island. Har gjort relativt tuffa utmaningar och inser genast att cykla Island runt är oerhört tufft, dels beroende på väder och vind, dels backigt men också väldigt obebott på långa st

Ja, till Island ska jag någon dag i alla fall. Får väl se hur det styrs upp. Den här gången blev det 3 veckors cykling i Turkiet i stället och det var helt underbart! Väldigt varmt dock, eftersom vi var där i juli... och hur kan det vara så mycket uppför

Ja du Elin det är ju så mycket man vill hinna med men du är ju mycket yngre än mig så du hinner garanterat med Island någon gång. Jag hoppas verkligen också få göra en "Island runt cykling" och jag väljer nog hellre lite kallare än varmare klimat, så Turk

12