Quote from Guest on 4 February 2010, 09:05Gillar Funbeat skarpt och tycker det är ett kul sätt att hålla reda på sin träning.
Det enda som jag skulle vilja att man kunde göra är att kunna jämföra tid med sina träningskompisar. Det blir väldigt missvisande om någon tex springer 10km på 40 minuter
Gillar Funbeat skarpt och tycker det är ett kul sätt att hålla reda på sin träning.
Det enda som jag skulle vilja att man kunde göra är att kunna jämföra tid med sina träningskompisar. Det blir väldigt missvisande om någon tex springer 10km på 40 minuter
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 09:15Jag förstår inte riktigt ditt resonemang med jobbigare. Är det jobbigare att springa 10 km på 40 min än 70? Ja, okay för mej är det det men det är väl väldigt individuellt. Ta en vältränad person, antagligen smal som gör det på 40 kontra en väldigt övervi
Jag förstår inte riktigt ditt resonemang med jobbigare. Är det jobbigare att springa 10 km på 40 min än 70? Ja, okay för mej är det det men det är väl väldigt individuellt. Ta en vältränad person, antagligen smal som gör det på 40 kontra en väldigt övervi
Quote from Camilla Höög on 4 February 2010, 09:23Sen beror det vilken bana man springer: Platt mark, berg, mosse...
Sen beror det vilken bana man springer: Platt mark, berg, mosse...
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 09:44Jag håller med Caroline. Det hade varit bra att kunna jämför andra saker. Precis som du säger. Ett 30 minuterspass på gymmet kan vara mer ansträngande än ett 1-timmes pass. Allt beroende på intensitet.
Man kanske kan ha ett mått som väger tiden mot inten
Jag håller med Caroline. Det hade varit bra att kunna jämför andra saker. Precis som du säger. Ett 30 minuterspass på gymmet kan vara mer ansträngande än ett 1-timmes pass. Allt beroende på intensitet.
Man kanske kan ha ett mått som väger tiden mot inten
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 09:59Menar du pajdiagrammet?
Jag håller med om att det är missvisande. Jag var otaktisk nog att lägga in utförsåkning där. En fjällvecka med liftköväntande, åka en bit och vänta på fru och barn och sitta i liften värderas ju tidsmässigt lika mycket som milen
Menar du pajdiagrammet?
Jag håller med om att det är missvisande. Jag var otaktisk nog att lägga in utförsåkning där. En fjällvecka med liftköväntande, åka en bit och vänta på fru och barn och sitta i liften värderas ju tidsmässigt lika mycket som milen
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 10:06För att inte "paja pajdiagrammet" brukar jag värdera lite udda sysselsättningar så det inte ska bli alltför snett. Tex vid skidsemester, så har jag reggat "utförsåkning 60 min" även om man åkt hela dagen, för det är ungefär så jag värderar ansträngingen.
För att inte "paja pajdiagrammet" brukar jag värdera lite udda sysselsättningar så det inte ska bli alltför snett. Tex vid skidsemester, så har jag reggat "utförsåkning 60 min" även om man åkt hela dagen, för det är ungefär så jag värderar ansträngingen.
Quote from Jan Lundquist on 4 February 2010, 13:05Jag gör som du Catrin. Jag vill mer ha koll på vad jag har gjort men vill ändå vikta det på något sätt. Att rida (på min nivå) är inte alls som att åka längd en timme. Då reggar jag kanske 5 minuter ridning.
Jag gör som du Catrin. Jag vill mer ha koll på vad jag har gjort men vill ändå vikta det på något sätt. Att rida (på min nivå) är inte alls som att åka längd en timme. Då reggar jag kanske 5 minuter ridning.
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 21:23Håller med om att tid inte är ett perfekt jämförelsemått. Att registrera 60 minuter prommenad med barnvagnen ju inte likvärdigt med tex ett spinningpass. För att inte tala om de som reggar golfrundorna... Men vet inte vad som vore bättre.
Ang. skidåkning
Håller med om att tid inte är ett perfekt jämförelsemått. Att registrera 60 minuter prommenad med barnvagnen ju inte likvärdigt med tex ett spinningpass. För att inte tala om de som reggar golfrundorna... Men vet inte vad som vore bättre.
Ang. skidåkning
Quote from mårten jansson on 5 February 2010, 21:52Var är det du vill jämföra? "Min topplista" kan ställas in för att jämföra sträcka också...
Var är det du vill jämföra? "Min topplista" kan ställas in för att jämföra sträcka också...
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 13:56Jag spånade precis på något jag skulle vilja kunna jämföra "karaktär" - som en slags "karaktärbarometer" på att man håller sina inplanerade pass under viss tid- och att denna på något sätt ska vara låst(man kan alltså inte kunna ändra i den som man kan me
Jag spånade precis på något jag skulle vilja kunna jämföra "karaktär" - som en slags "karaktärbarometer" på att man håller sina inplanerade pass under viss tid- och att denna på något sätt ska vara låst(man kan alltså inte kunna ändra i den som man kan me