Quote from Guest on 19 February 2008, 09:58Jag tänkte cykla från Kallhäll in till vasastan (odenplan) där mitt jobb ligger nu under våren. Någon här som cyklar den sträckan och kan tipsa om vägar att cykla på?!
Sen undrar jag vad man ska ha för kläder? Underställ + typ en R90? Räcker det? Vad h
Jag tänkte cykla från Kallhäll in till vasastan (odenplan) där mitt jobb ligger nu under våren. Någon här som cyklar den sträckan och kan tipsa om vägar att cykla på?!
Sen undrar jag vad man ska ha för kläder? Underställ + typ en R90? Räcker det? Vad h
Quote from Torbjörn Ohlsson on 19 February 2008, 10:08Usch ja, fladder! Ve och fasa! Detta är det värsta jag vet... När man hamnar i en klunga med fladdrande kläder.... Man kan inte tänka på något annat än detta eviga, ständiga fladdrande! 🙂
Usch ja, fladder! Ve och fasa! Detta är det värsta jag vet... När man hamnar i en klunga med fladdrande kläder.... Man kan inte tänka på något annat än detta eviga, ständiga fladdrande! 🙂
Quote from Mattias Johansson on 19 February 2008, 13:23Hur lång sträcka rör det sig om? Jag har noll koll på Stockholms geografi.
Hur lång sträcka rör det sig om? Jag har noll koll på Stockholms geografi.
Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 13:52Blir väl tre mil eller nåt cykelvägen... jag är Göteborgare så jag har ingen aning men jag hade en syster i Kallhäll en gång i tiden.
Den här kanske kan hjälpa lite?
http://swp02.cartesia.se/jarfalla/default.aspx?karta=Cykelkartan
Blir väl tre mil eller nåt cykelvägen... jag är Göteborgare så jag har ingen aning men jag hade en syster i Kallhäll en gång i tiden.
Den här kanske kan hjälpa lite?
http://swp02.cartesia.se/jarfalla/default.aspx?karta=Cykelkartan
Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 14:09Jättebra sida! Tack! Men tyvärr var det bara över Järfälla som jag kunde se 🙁
Funderar på att ta mig till *hör och häpna* ett bibliotek i helgen och titta om jag kan hitta cykelkartor....
När lönen kommer blir det nog att köpa en cykelkarta över stockh
Jättebra sida! Tack! Men tyvärr var det bara över Järfälla som jag kunde se 🙁
Funderar på att ta mig till *hör och häpna* ett bibliotek i helgen och titta om jag kan hitta cykelkartor....
När lönen kommer blir det nog att köpa en cykelkarta över stockh
Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 14:19Det gick att se cykelbanor utanför Järfälla om man klickar på den lilla kartan till vänster i fönstret.
Det gick att se cykelbanor utanför Järfälla om man klickar på den lilla kartan till vänster i fönstret.
Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 14:23Hittade stockholms stads cykelkarta.
ca 2 mil till jobbet och 2 mil hem....Startar hemifrån ungefär samtidigt som idag men får massa motion:D
Hittade stockholms stads cykelkarta.
ca 2 mil till jobbet och 2 mil hem....
Startar hemifrån ungefär samtidigt som idag men får massa motion:D
Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 14:53Vill tillägga att handskarna bör vara heltäckande. Inga nakna fingertoppar, alltså. Eftersom man har dem för att skydda händernas hud vid ett fall, så är fingertopparna minst lika viktiga att skydda.
Begriper inte varför de envisas med att pumpa ut alla
Vill tillägga att handskarna bör vara heltäckande. Inga nakna fingertoppar, alltså. Eftersom man har dem för att skydda händernas hud vid ett fall, så är fingertopparna minst lika viktiga att skydda.
Begriper inte varför de envisas med att pumpa ut alla
Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 15:11Länk till Stockholms stads cykelkarta, kranskommuner ingår: www.map.stockholm.se/kartago/kartago_fr_sth.html (välj Cykelkartan)
Inte helt intuitivt gränssnitt, man kan t ex inte dra kartan, bara centrera där man klickar. Annars bra, med rejäl zoom.Om m
Länk till Stockholms stads cykelkarta, kranskommuner ingår: http://www.map.stockholm.se/kartago/kartago_fr_sth.html (välj Cykelkartan)
Inte helt intuitivt gränssnitt, man kan t ex inte dra kartan, bara centrera där man klickar. Annars bra, med rejäl zoom.
Om m
Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 15:14Jag tror att det är fritt att välja halva eller hela fingerhandskar.
Skälet till att använda handskar är att inte flå upp handflatorna och då behövs inte hel fingerhandske.
Jag har spräckt höger tumknoge några gånger och sedan har lite revben o mellanfot
Jag tror att det är fritt att välja halva eller hela fingerhandskar.
Skälet till att använda handskar är att inte flå upp handflatorna och då behövs inte hel fingerhandske.
Jag har spräckt höger tumknoge några gånger och sedan har lite revben o mellanfot