Quote from Guest on 20 July 2012, 18:00Hej alla. Novis på området som började hojja damcykel med korg och 7 växlar i fjol och avslutade sommaren med Storsjön runt (blygsamma 5 mil). Förra veckan cyklade jag och en väninna 18 mil med övernattning efter 8 mil. Sträckan var Hunge-Flatruets topp.
Hej alla. Novis på området som började hojja damcykel med korg och 7 växlar i fjol och avslutade sommaren med Storsjön runt (blygsamma 5 mil). Förra veckan cyklade jag och en väninna 18 mil med övernattning efter 8 mil. Sträckan var Hunge-Flatruets topp.
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 18:10Skaffa en "racersadel" med utformning som passar dig eller en BROOKS som du kör in under ett par hundra mil..
Skaffa en "racersadel" med utformning som passar dig eller en BROOKS som du kör in under ett par hundra mil..
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 21:38Skräm inte upp henne nu David. Jag köpte Brooks till min fru efter hennes liknande erfarenhet. Jag berättade aldrig att hon måste köra in den och hon har aldrig sagt något om den ... inte mer än att "den är min, jag tycker om min cykel".
Se bara till att
Skräm inte upp henne nu David. Jag köpte Brooks till min fru efter hennes liknande erfarenhet. Jag berättade aldrig att hon måste köra in den och hon har aldrig sagt något om den ... inte mer än att "den är min, jag tycker om min cykel".
Se bara till att
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 00:30Min hustru hade liknande problem förra året då hon började cykla. Skaffade en damsadel (BBB tror jag) och har därefter aldrig haft några problem
Min hustru hade liknande problem förra året då hon började cykla. Skaffade en damsadel (BBB tror jag) och har därefter aldrig haft några problem
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 18:10Tack för alla svar. Tänkte efteråt att mitt inlägg kanske var lite för intimt men samtidigt är det ju ett stort problem som jag tydligen delar med många. Falkenberg....ja det är väl drygt 100 mil dit så jag står över. Jag skall botanisera i Östersund och
Tack för alla svar. Tänkte efteråt att mitt inlägg kanske var lite för intimt men samtidigt är det ju ett stort problem som jag tydligen delar med många. Falkenberg....ja det är väl drygt 100 mil dit så jag står över. Jag skall botanisera i Östersund och
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 18:50Ring till Göran i Falkenberg. Det finns inte på webbsidan, men den finns på väggen. Han fixar så du får en.
Om vi ska vara "intim" så har dammodellen en utskärning för att lätta på trycket:
http://www.brooksengland.com/catalogue-and-shop/saddles/touring
Ring till Göran i Falkenberg. Det finns inte på webbsidan, men den finns på väggen. Han fixar så du får en.
Om vi ska vara "intim" så har dammodellen en utskärning för att lätta på trycket:
http://www.brooksengland.com/catalogue-and-shop/saddles/touring
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 20:08Även min herrsadel (MTB) ser liknande ut. Är det helt enkelt inte en modernare design för att man ska ju ha all vikt på sittbenen oavsett kön.
Även min herrsadel (MTB) ser liknande ut. Är det helt enkelt inte en modernare design för att man ska ju ha all vikt på sittbenen oavsett kön.
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 20:29BROOKS modell B17 är väl drygt 100 år gammal?!
BROOKS modell B17 är väl drygt 100 år gammal?!
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 20:30Brooks började med det för 100 år sedan, så jag vet inte om det är modernt.
Brooks började med det för 100 år sedan, så jag vet inte om det är modernt.
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 21:00Brooks var moderna 100 år före sin nutid.
Brooks var moderna 100 år före sin nutid.