Quote from Guest on 14 April 2011, 12:10När jag byter mellan hjulen så stämmer inte växellägena längre.
Ena paret är Fulcrum R7 med SRAM 12-25 kassett och de andra är Hed Jet 6 med SRAM 11-26.
På HED-hjulen kommer kassetten längre in, dock är det bara någon/några mm frigång på låsskruven. Hur
När jag byter mellan hjulen så stämmer inte växellägena längre.
Ena paret är Fulcrum R7 med SRAM 12-25 kassett och de andra är Hed Jet 6 med SRAM 11-26.
På HED-hjulen kommer kassetten längre in, dock är det bara någon/några mm frigång på låsskruven. Hur
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 12:20Brukar finnas en distans-ring som man sätter innanför kassetten har jag för mig, men vet inte 100%
Brukar finnas en distans-ring som man sätter innanför kassetten har jag för mig, men vet inte 100%
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 12:34På lappen som hängde med kassetten så stod det att med en 11-kuggars kassett skall det ej vara en spacer.
Kan vara så att lilla kuggen är lite tjockare för att inte kedjan ska komma för nära baksvingen.
I värsta fall får jag åka LBS, men vill gärna gör
På lappen som hängde med kassetten så stod det att med en 11-kuggars kassett skall det ej vara en spacer.
Kan vara så att lilla kuggen är lite tjockare för att inte kedjan ska komma för nära baksvingen.
I värsta fall får jag åka LBS, men vill gärna gör
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 14:03En Jagwire
BILD:http://www.jagwireusa.com/img/products/lg/CHA035.jpg
En Jagwire
BILD:http://www.jagwireusa.com/img/products/lg/CHA035.jpg
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 19:10Samma problem här med, enligt CC så är det en distans som skall sättas in då bodyn sitter längre ut mot ramen alt. närmre hjulcentrumet. Egentligen inte värre än att man får ta några minuter och spänna/släppa lite på vajern mellan hjulbytena.
Samma problem här med, enligt CC så är det en distans som skall sättas in då bodyn sitter längre ut mot ramen alt. närmre hjulcentrumet. Egentligen inte värre än att man får ta några minuter och spänna/släppa lite på vajern mellan hjulbytena.
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 21:12@David, SRAM har ett eget Barrelsystem som man kan justera längden med, dock står det i bruksanvisningen att den skall användas för att justera hastigheten den växlar upp/ner med.
Men jag ska testa om den räcker för vad som krävs.
@David, SRAM har ett eget Barrelsystem som man kan justera längden med, dock står det i bruksanvisningen att den skall användas för att justera hastigheten den växlar upp/ner med.
Men jag ska testa om den räcker för vad som krävs.