Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningKöldallergi
You need to log in to create posts and topics.

Då jag har något så märkligt som köldallergi som utvecklar sig som ett astma anfall så begränsas jag med kraft att bada i öppet vatten - ja överallt med temp under 22 grader i princip.

Jag kan natruligtvis ta en timme på mig att komma i och vänja kroppen

med våtdräkt bli du mycket värmare. jag känner till folk som har en varmtermos med varmvatten som de fyller upp dräkten med innan de hoppa i.

jag bli svettig i min dräkt när vatten är över 18C.

Ja, det blir mycket varmare med våtdräkt.
Jag har inte själv provat att köra med termos utan släpper in vattnet när jag går in i sjön och just då blir det ju självklart kallt. Men den kalla känslan försvinner på någon minut och sen blir det bara varmt.

M

Tack Jonas, du fick mig att förstå att jag har samma problem! Jag har astma som blir värre när det är kallt (just DET är väldigt vanligt), OCH efter några hundra meter i öppet vatten. Har funderat på om det är pollen från vattnet som letar sig in men det

Har man köldallergi om man fryser när bassängvattnet är kallare än 28 grader? Kan jag söka ersättning för det? 🙂

Tack för era inputs, snackat med någon triathlet också och det verkar faktiskt kunna funka för mig med simdräkt om jag preppar den litte precis innan "start".

Blir till att prova inför säsongen 2013.