Quote from Guest on 17 April 2012, 22:46Jag har tänkt att köpa mig en cykel för pendling till jobb (ca 2 mil), och att använda den till träning. Jag har dock ganska begränsad budget ca 4k. Undrar om någon har något bra tips på cykel?
Jag har tänkt att köpa mig en cykel för pendling till jobb (ca 2 mil), och att använda den till träning. Jag har dock ganska begränsad budget ca 4k. Undrar om någon har något bra tips på cykel?
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 22:56Förra årets modell av valfri hybrid med 21 växlar, som du byter däck på. Det kanske du kan klara på 4 000 kr. Annars får du nog bara en treväxlad med fotbroms för de pengarna.
Förra årets modell av valfri hybrid med 21 växlar, som du byter däck på. Det kanske du kan klara på 4 000 kr. Annars får du nog bara en treväxlad med fotbroms för de pengarna.
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 23:25Köp en hybrid av nåt slag, kanske en beggad.
Kolla sportson, Team sportia, xxl, biltema o.s.vSkippa dämpad framgaffel då de bara väger i onödan, se till att få på bra däck som rullar lätt.
CX är en bra kompromiss, men du får nog kolla tyska siter för
Köp en hybrid av nåt slag, kanske en beggad.
Kolla sportson, Team sportia, xxl, biltema o.s.v
Skippa dämpad framgaffel då de bara väger i onödan, se till att få på bra däck som rullar lätt.
CX är en bra kompromiss, men du får nog kolla tyska siter för
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 08:28Kolla blocket o köp en begagnad racer. En hybrid är OK, men racer bättre. Ett exempel här, dock undrar jag om det verkligen är kolfiber:
http://www.blocket.se/ostergotland/Vatternrundaracer_39890766.htm?ca=14&w=1Var noga med att få storleken på cykeln s
Kolla blocket o köp en begagnad racer. En hybrid är OK, men racer bättre. Ett exempel här, dock undrar jag om det verkligen är kolfiber:
http://www.blocket.se/ostergotland/Vatternrundaracer_39890766.htm?ca=14&w=1
Var noga med att få storleken på cykeln s
Quote from Rasmus Olsson on 18 April 2012, 08:40Köp inte en hybrid om du vill vara nöjd med ditt köp, eller ska träna med den. Du komer då inom ett år iaf köpa en ny bättre.
Köp en cykel istället, typ mtb, lvg eller cx, beroende på vad du ska träna.
Köp inte en hybrid om du vill vara nöjd med ditt köp, eller ska träna med den. Du komer då inom ett år iaf köpa en ny bättre.
Köp en cykel istället, typ mtb, lvg eller cx, beroende på vad du ska träna.
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 09:04Har man en begränsad budget och bara råd med en cykel så tycker jag en hybrid är utmärkt. Man kan cykla hyfsat fort på den och den är utmärkt som jobbcykel. Har haft min Nishiki pro sl i nästan 10 år och den har rullat långt och jag har kört många 10mila-
Har man en begränsad budget och bara råd med en cykel så tycker jag en hybrid är utmärkt. Man kan cykla hyfsat fort på den och den är utmärkt som jobbcykel. Har haft min Nishiki pro sl i nästan 10 år och den har rullat långt och jag har kört många 10mila-
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 10:16Håller med Jim, en bra hybrid kan vara ok för det mesta inklusive runt div sjöar.
Håller med Jim, en bra hybrid kan vara ok för det mesta inklusive runt div sjöar.
Quote from ellen olsson on 18 April 2012, 10:30*ställer mig bestämt på Bruses sida i diskussionen*
*ställer mig bestämt på Bruses sida i diskussionen*
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 12:10Finns det något tillfälle en hybrid är bra?
Finns det något tillfälle en hybrid är bra?
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 12:10Efter ett år på en hybrid vet du om du vill gå mot racer eller cyklocross (o bockstyre), mountainbike o terrängvarianter, eller ligga kvar på bra allround. Alternativet är en lite äldre racer, och gå på bockstyret o mer avancerad sittställning direkt.
Efter ett år på en hybrid vet du om du vill gå mot racer eller cyklocross (o bockstyre), mountainbike o terrängvarianter, eller ligga kvar på bra allround. Alternativet är en lite äldre racer, och gå på bockstyret o mer avancerad sittställning direkt.