Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonKöp av ny våtdräkt?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej någon som har goda råd när det gäller inköp av ny våtdräkt?

Jag har tidigare kör med Orca Sonar men ska byta upp mig lite tänkte jag. Nu funderar på "Aqua Sphere Ironman Mens Racer Pro" och "Quintana Roo Hydrofull". Någon som har erfarnheter från de

Jag köpte en BlueSeventy från lewasport och är jättenöjd både med pris och passform, rörlighet etc. Jag har iofs inte testat dina dräkter så jag kan inte jämföra.

lewasport.se är en jäkligt bra butik. service o kvalité

Orca, Sailfish, BlueSeventy, Tyr m m, allt är bra. I respektive "familj" finns det olika modeller. Du väljer modell baserat på hur vass du är på att simma och vilken budget du har.

Så om man är en sopig simmare, ska man ha en billig eller dyr modell då?

Jag skulle nog säga att man köper modell efter budget.

Är simningen inte helt under kontroll kommer du troligtvis att simma långsammare i en dyr dräkt än i en billigare dräkt pga att den dyrare kräver mer av den som har den på sig.

Skönt, då slipper jag ruinera mig. 😉

Det är stora prisskillnader på våtdräkter så ta dig tid och surfa runt på de olika sportsajterna t.ex Millet sports, wiggler m.fl och jämför priserna.
http://www.triathlet.se

Ok, det blev en TYR Hurricane C3. Den hade mycket stöd för höft och ben och var snabb att ta av, priset var helt ok 2700kr på CRC. Känns som det blev bra, återkommer med info då jag testat den.
Tack för kommentarerna.

12