Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa av tempohoj
You need to log in to create posts and topics.

Funderar på att köpa en tempohoj till min triathlon satsning och skulle vilja ha hjälp att rangordna de här fyra cyklarna.

http://www.evanscycles.com/categories/bikes/triathlon-tt-bikes/f/bmc#!Brand=Bianchi,Felt,Fuji

Fick upp betydligt mer än 4 cyklar på länken så svårt att veta vilken prisklass du tänkt dig.
Jag har en Felt B16 sedan några år och är riktigt nöjd med den. Såg att den fanns för 15 KSEK vilket jag tycker känns som sjukt mycket cykel för pengarna.

Det viktiga för att en tempocykel skall funka bra är att du får en sittställning som passar för dig.
Uppfyller cyklarna i länken det kravet?
I så fall tycker jag att nästa sak bör vara hjulen, hellre 105-utrustn och snabba aero-hjul än elstyrda växlar och

Tog en liten kul titt på cyklarna då även jag har intresse att införskaffa en tempo cykel men kanske inte just nu.
Fastnade väldigt mycket för Felt B16 och tyckte den var redigt prisvärd för 15 papp och få en till som bekräftar det gör det lite svårt att

Jag är också sugen på en B16, den är ju helt sjukt prisvärd.
Nackdel kanske att den inte levereras förrän 18:e maj..

Tack för tipsen, cyklarna jag är intresserad av är:
Bianchi Crono 2013 Triathlon Bike
15613.00 kr

Bianchi Crono Tiagra 2012 Road Bike
12087.48 kr

BMC Timemachine TM02 105 2012 Triathlon/TT Bike
17123.83 kr

Felt B16 2013 Triathlon Bike
15109.35 kr

BMC eller Felt.
Bianchijonnarna är inte med i matchen här. Gillar märket men de är tydligt distanserade inom TT och de du kollar på har dessutom aluramen.
Själv skulle jag köpa BMC:n men kanske är Felt mer en triathloncykel?

Har du storlek medium så kanske du ska kolla på denna?
http://www.evanscycles.com/products/quintana-roo/cd01-ultegra-2011-triathlon-bike-ec025901

Jag har beställt en Quintana Roo, fick bli en rosa eftersom jag behöver en ML:)
För mig är Evans storleksangivelser inte riktigt korrekta, jag är 181 cm men en L enligt deras rekommendation är för stor för mig.