Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa beg cykel
You need to log in to create posts and topics.

Hej Cyklist!
Jag tänkte cykla Vättern nästa år, som en del i klassikern, och är inte riktigt säker på att jag kommer att hålla på med cykling i någon större utstäckning förutom Vättern. Så jag vill lägga mig på en rimlig nivå vad gäller kostnad. Eftersom

Det svåra med begagnat är att få rätt storlek, att veta vilka delar som drabbas av förslitningar samt vilken typ av skador man ska vara uppmärksam. Blocket, köp och sälj här på funbeat, Cykelklubben.se, HappyMTB har utbud.

För de pengarna kan du lika gärna köpa nytt som duger utmärkt till vättern.

Hade du haft dubbel budget så skulle du få denna som min bror sitter och glor på när det är -13 ute. Wilier har lite billigare modeller också som ser läckra ut med, men shimano 105 växlarna spinner som katten på denna.

http://www.bikebuster.se/detaljer/1

Köp begagnat, så får du råd till lite bra-att-ha-prylar eller bättre däck/hjul

Precis som Manne säger, kostar de billigaste modellerna av kända märken inte mycket mer än så. I varje fall bör man väl kunna få en sådan för under 10 tkr.

Jag sålde min aluminum-Bianchi, som var 4 år gammal och i toppskick (ny pris 9000) i somras för ha

Tänk också på att det är mycket annat som behövs när man ska cykla runt pölen.
Cykelbyxor, tröja, skoöverdrag, pump, extraslangar, osv. Lämna lite plats åt sånt i budgeten också.

Jag har en exakt likadan cykel som den Markku sålde. Efter ungefär fyra år är hela drivlinan, pedalerna och baknavet slut på den modellen. Jag har dessutom bytt styrlagret och bakfälgen. Alltihop kostnader som man kan skjuta på framtiden ett tag om man vä

Tror du att du får ½ nypriset för den så sälj.

Nu har jag ju redan bytt alltihop mot Look, Mavic och Campa original, så nu är den bättre än när den var ny.