Quote from Guest on 13 July 2008, 12:27Har ledsnat på att trampa runt på min hybrid när jag pendlar till jobbet och vintertränar. Har insett att den egentligen inte är särskilt bra på nånting. Jag har ju en racer och jag har en MTB. Bägge är bättre för sitt ändamål än vad en hybrid nånsin har
Har ledsnat på att trampa runt på min hybrid när jag pendlar till jobbet och vintertränar. Har insett att den egentligen inte är särskilt bra på nånting. Jag har ju en racer och jag har en MTB. Bägge är bättre för sitt ändamål än vad en hybrid nånsin har
Quote from Fredrik Närenfors on 13 July 2008, 12:37Vad brukar det sitta för klingor fram på en CX?
Vad brukar det sitta för klingor fram på en CX?
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 13:27Jag går och funderar på samma sak. Bygger du själv kan grupper fritt väljas, kanske Campagnolo?
Jag går och funderar på samma sak. Bygger du själv kan grupper fritt väljas, kanske Campagnolo?
Quote from ellen olsson on 13 July 2008, 13:41Belgisk ram är det mest klassiska. Ridley X-Fire är läcker.
Det sitter vanligtvis kompaktvevpartier på en CX. Det brukar behövas lätt utväxling på sina ställen...
Många beställer på http://www.shop4cross.de/
Naturligtvis väljer man Campa om man kan!
Behål
Belgisk ram är det mest klassiska. Ridley X-Fire är läcker.
Det sitter vanligtvis kompaktvevpartier på en CX. Det brukar behövas lätt utväxling på sina ställen...
Många beställer på http://www.shop4cross.de/
Naturligtvis väljer man Campa om man kan!
Behål
Quote from Bertil Nolheim on 13 July 2008, 15:09Om du ska ha en cykel för pendling som dessutom ger lite nya möjligheter varför inte köpa en touringcykel istället. 😉
Om du ska ha en cykel för pendling som dessutom ger lite nya möjligheter varför inte köpa en touringcykel istället. 😉
Quote from Berit Bengtson on 13 July 2008, 16:10Enl mig är en tävlingsCX inte särskilt väl lämpad för pendling eller (lvg)träning.
En tävlingsCX är en utmärkt tävlingscykel, men kraven för det är definitivt annorlunda än de på en pendlingscykel.
-Skärmar, det är inte säkert att en tävlingsCX har öglo
Enl mig är en tävlingsCX inte särskilt väl lämpad för pendling eller (lvg)träning.
En tävlingsCX är en utmärkt tävlingscykel, men kraven för det är definitivt annorlunda än de på en pendlingscykel.
-Skärmar, det är inte säkert att en tävlingsCX har öglo
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 20:46Per, Jag har en Scott cyckocross att sälja. PM mig om du är intresserad.
Per, Jag har en Scott cyckocross att sälja. PM mig om du är intresserad.
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 21:30Per, tycker att du är på rätt spår när det gäller pendlarcykel. Köra CX är hur roligt som helst!
Förra året köpte jag en Focus Cross Expert med ultegrakomponenter. Har använt cykeln för både pendling och försäsongsträning. Perfekt för grusväg och fina st
Per, tycker att du är på rätt spår när det gäller pendlarcykel. Köra CX är hur roligt som helst!
Förra året köpte jag en Focus Cross Expert med ultegrakomponenter. Har använt cykeln för både pendling och försäsongsträning. Perfekt för grusväg och fina st
Quote from Fredrik Närenfors on 15 July 2008, 10:29Nu börjar det likna nånting.
Nja Touringcykel inbillar jag mig är för tung och slö. Dvs inte speciellt accelerationsnabb. Men jag kan ju ha fel. På min väg så blir det enormt mycket start och stopp pga dels rödljus, men framförallt trängsel på cykelbanor
Nu börjar det likna nånting.
Nja Touringcykel inbillar jag mig är för tung och slö. Dvs inte speciellt accelerationsnabb. Men jag kan ju ha fel. På min väg så blir det enormt mycket start och stopp pga dels rödljus, men framförallt trängsel på cykelbanor
Quote from Berit Bengtson on 15 July 2008, 12:03Per:
Vad menar du med tävlingscykel?
Det jag menar med tävlingscykel brukar det inte gå att få plats med skärmar och dubbdäck på.Skivbromsar kan vara bra att ha under den slaskiga del av året som kallas vinter i Sthlm.
Men var inte en av förutsättningar
Per:
Vad menar du med tävlingscykel?
Det jag menar med tävlingscykel brukar det inte gå att få plats med skärmar och dubbdäck på.
Skivbromsar kan vara bra att ha under den slaskiga del av året som kallas vinter i Sthlm.
Men var inte en av förutsättningar