Quote from Guest on 7 August 2011, 21:21Goddag. Står inför annalkande höstväder inför ett val vad gäller cyklingen. Då jag gärna vill hålla på med cykeln under hösten och våren, i träningssyfte, så vill jag skaffa en cykel som ger mig möjlighet att göra detta. Men jag är kluven ifall detta inne
Goddag. Står inför annalkande höstväder inför ett val vad gäller cyklingen. Då jag gärna vill hålla på med cykeln under hösten och våren, i träningssyfte, så vill jag skaffa en cykel som ger mig möjlighet att göra detta. Men jag är kluven ifall detta inne
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 21:31Köp en MTB och dubbdäck så kan du köra året om i oländig terräng. Garanterat rolig och omväxlande träning.
Köp en MTB och dubbdäck så kan du köra året om i oländig terräng. Garanterat rolig och omväxlande träning.
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 22:04Jobbigt läge! Jag har en cx, som inte skall underskattas, som jag kör med året runt, och siktar på att införskaffa en ren racer inför nästa vår.
Men om du redan har en racer som du är nöjd med, varför inte köpa en cx som tränings/höst cykel.
Jobbigt läge! Jag har en cx, som inte skall underskattas, som jag kör med året runt, och siktar på att införskaffa en ren racer inför nästa vår.
Men om du redan har en racer som du är nöjd med, varför inte köpa en cx som tränings/höst cykel.
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 22:07När vi ändå är inne på frågan... hur funkar CX:en att cykla i snö?
När vi ändå är inne på frågan... hur funkar CX:en att cykla i snö?
Quote from Rasmus Olsson on 7 August 2011, 22:12Inte sämre eller bättre än vilken cykel som helst med rätt däck.
Inte sämre eller bättre än vilken cykel som helst med rätt däck.
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 22:16Ja du...är nog snarare en fråga om däckval än cykel, men för mig har det fungerat bra.Kör på Nokian dubbat (106). Vissa dagar med mycket is, önska man ju att man hadde valt 240 dubb modellen. Men många som kör racer med dubb på vintern, så cx är ju defini
Ja du...är nog snarare en fråga om däckval än cykel, men för mig har det fungerat bra.Kör på Nokian dubbat (106). Vissa dagar med mycket is, önska man ju att man hadde valt 240 dubb modellen. Men många som kör racer med dubb på vintern, så cx är ju defini
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 22:26Min plan är att skaffa Nokians dubbdäck till vintern... men jag har inte bestämt om dom skall sitta på pendlingscykeln eller på CX:en. Tack o lov kommer dom passa på båda så jag behöver inte bestämma innan... fast det finns viss risk att cx:en hamnar på e
Min plan är att skaffa Nokians dubbdäck till vintern... men jag har inte bestämt om dom skall sitta på pendlingscykeln eller på CX:en. Tack o lov kommer dom passa på båda så jag behöver inte bestämma innan... fast det finns viss risk att cx:en hamnar på e
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 22:51(t+) Sofi
Kör på racern så länge det bara går. När det inte går, MTB. Det låter kul. Man kan cykla på ställen man inte kan cykla annars.
Vet inte om jag skaffa MTB ... jag har CX. Men när det är riktigt illa (isigt) så vill man inte cykla fort eller på
(t+) Sofi
Kör på racern så länge det bara går. När det inte går, MTB. Det låter kul. Man kan cykla på ställen man inte kan cykla annars.
Vet inte om jag skaffa MTB ... jag har CX. Men när det är riktigt illa (isigt) så vill man inte cykla fort eller på
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 08:39En halvrisig CX är guds gåva till cyklisten. Går överallt hela året, går att lämna överallt.
En halvrisig CX är guds gåva till cyklisten. Går överallt hela året, går att lämna överallt.
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 13:07Theo: Om syftet med vinterträningen är att bli snabbare skulle jag köpa en Monark 874. Sen skulle jag ta hjälp av någon kompetent typ att lägga upp ett träningsprogram.
Theo: Om syftet med vinterträningen är att bli snabbare skulle jag köpa en Monark 874. Sen skulle jag ta hjälp av någon kompetent typ att lägga upp ett träningsprogram.