Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa cykel från tyskland.
You need to log in to create posts and topics.

12

Denna sommaren har jag tänkt att börja sommarträna på cykel. Jag fick tips av en kompis att man får mer för pengarna om man köper från tyskland. Han tipsade om följande cykel:

http://www.ciclib.de/Cicli-B-Crook-105-10-fach.htm?shop=bornmann&SessionId=135

Man får mkt cykel för pengarna om mna köper från Tyskland, precis som du har märkt.
Om du har språkproblem som du inte kan lösa mha tex GoogleTranslate eller en tysktalande kompis kan du alltid prova att ringa, det är fler tyskar som pratar bra engelska ä

CicliB har i alla fall inte sex månaders leveranstid som till exempel Canyon.
De som jag vet har köpt av CicliB har fått sina cyklar i vettig tid.

Håkan: Anledningen att jag funderar på Crook modellen är pengarna. Jag vill ha en hyffsad cykel samtidigt som jag inte vill slänga ut allt för mycket pengar. Jag ska inte tävla, kommer nog inte (men man vet iof aldrig) köra någon Vätternrunda. Jag har pro

Troligtvis 51 om du har normal kroppsbyggnad och vill ha en liten frontalyta, annars 54 med en mer upprätt sittställning.

Har du funderat på vad du gör om det något fel på cykeln på en cykel du har köpt i utlandet?
Vem betalar returfrakt?
Om DU ska betala det, vad kostar det?
Hur länge blir cykeln borta?

Det som tillsynes var billigt, kan bli dyrt på slutet.
Risken är kansk

Jo Markku, visst har jag funderat på det. Helst köper man ju hos en lokal handlare, det är ju smidigast på alla vis, men då priserna kan skilja så mycket så vill jag ändå överväga utlandsköp.

Jag har varit hos en lokal handlare här i Umeå, där hade de en

Peter: Har du varit förbi på Händige Herrn ?, han har Sintesi som verkar rätt prisvärda om du vill handla lokalt (9995:- för en alu cykel med Campagnolo Veloce)

Nej Thomas det har jag inte varit. Det blev en Nishiki finisher till slut, köpte den på team sportia.

(t+)

Dom är faktiskt ruskigt bra att ha göra med, jag har alltid varit nöjd med service och bemötande där !

12