Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa cykel/racer/hybrid - så gjor …
You need to log in to create posts and topics.

12

tänkte skriva det inlägget jag själv letade efter någon gång i februari... ja. det blir rätt långt.

32 år, jultjock, o ett taskigt knä sen tonåren tänkte jag att det var dags att börja röra sig. springa håller inte, varför inte cykel?

hade inte cyklat j

Grattis!
Låter som du gjort ett bra val!
Dina idéer låter väldigt sunda!

ps. en fixie köper man inte färdig, den bygger man av container-fynd och LBS-prylar!

......campa, gör man inte det med husvagn?......:D

Trevlig läsning (t+)

Erik,

du glömde nackdelen. Hybriden är så långsam att det är ganska ok att köra på cykelbanorna bland alla barnvagnar, stavgångare, rullskridsoåkare, hundar, pensionärer etc. Med racern är du tvungen att köra på vägarna och då måste man ligga en bit in p

Välkommen till "träsket"! Kul att du valde den snygga cykeln!

🙂 Kul läsning (t+)

Du har nog hamnat i en nedåtgående spiral, rakt ner i bottensedimenten i cykelträsket, -välkommen 😉

Det går alldeles utmärkt att köra racer på cykelvägar. Se det som intervallträning. När det är gott om stavgångare och lösa hundar tar man det lugnt.
Använd ringklocka.
När det är fri sikt och tomt drar man på desto mer.

Per G. tur att inte fixie var aktuellt... då hade jag fått läsa på om vilka containrar som gäller 😉

Börje. du har helt rätt o tack för att du lyfte fram det.
det blir lite andra rundor som gäller än cykelbanor (om man nu inte orkar upp sjukt tidigt ell

12