Quote from Guest on 29 March 2012, 15:25Tänkte att jag skulle börja med cykling, och hade tänkt mig en racer/landsvägscykel men har märkt att skaffa en cykel är inte så lätt som när man var liten och vilken som helst dög bra så länge färgerna var rätt..
Har inga planer på att träna för och bli
Tänkte att jag skulle börja med cykling, och hade tänkt mig en racer/landsvägscykel men har märkt att skaffa en cykel är inte så lätt som när man var liten och vilken som helst dög bra så länge färgerna var rätt..
Har inga planer på att träna för och bli
Quote from Funbeat user on 29 March 2012, 15:35Jag har en Scott speedster 25, det är tjejmodellen i samma prisklass som 20:an! Den funkar alldeles utmärkt... jag har inte märkt av att den är "sämre" och jag är ändå harvat runt på den i snart 2 år..
Gällande punktering, speciellt om man väger lite mer
Jag har en Scott speedster 25, det är tjejmodellen i samma prisklass som 20:an! Den funkar alldeles utmärkt... jag har inte märkt av att den är "sämre" och jag är ändå harvat runt på den i snart 2 år..
Gällande punktering, speciellt om man väger lite mer
Quote from ellen olsson on 29 March 2012, 16:13Mät och beräkna din storlek på t.ex. http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
...sedan går du till en duktig cykelhandlare som hjälper dig att prova ut en cykel som passar dig. 🙂
Mät och beräkna din storlek på t.ex. http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
...sedan går du till en duktig cykelhandlare som hjälper dig att prova ut en cykel som passar dig. 🙂
Quote from Funbeat user on 29 March 2012, 16:58En duktig cykelhandlare mäter upp dej på plats
En duktig cykelhandlare mäter upp dej på plats
Quote from Funbeat user on 30 March 2012, 08:02Racer däcken tål ganska mycket..tror inte du behöver vara orolig för punkteringar! S20 räcker långt som nybörjar cykel..om du vill ha en bättre cykel framöver så räcker det att köpa till ett par bättre hjul. Gå in och prova storlek hos en cykel affär..tro
Racer däcken tål ganska mycket..tror inte du behöver vara orolig för punkteringar! S20 räcker långt som nybörjar cykel..om du vill ha en bättre cykel framöver så räcker det att köpa till ett par bättre hjul. Gå in och prova storlek hos en cykel affär..tro
Quote from Funbeat user on 30 March 2012, 09:17Att få rätt storlek handlar en del om geometrin på cykeln men man kan fixa till ganska mycket genom att välja rätt styrstam. Jag är själv 193 med 96 i benlängd. Storlek 61 passar för mig om inte geometrin är för aggressiv då får jag för mycket drop ned ti
Att få rätt storlek handlar en del om geometrin på cykeln men man kan fixa till ganska mycket genom att välja rätt styrstam. Jag är själv 193 med 96 i benlängd. Storlek 61 passar för mig om inte geometrin är för aggressiv då får jag för mycket drop ned ti
Quote from Funbeat user on 30 March 2012, 11:17Som alla andra också säger, åk till en cykelaffär och prova. Alla modeller passar inte alla. Själv passar Scott cyklarna inte mig, men Specialized sitter jag superbra på! Det har inte bara med storleken att göra.
Min sambo är 198 och sitter bättre på en
Som alla andra också säger, åk till en cykelaffär och prova. Alla modeller passar inte alla. Själv passar Scott cyklarna inte mig, men Specialized sitter jag superbra på! Det har inte bara med storleken att göra.
Min sambo är 198 och sitter bättre på en
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 14:30Om du tänker använda den dagligen som pendlar cykel kan en liggcykel vara ett bra alternativ - motvinden känns mindre och sittställningen är betydligt mer behaglig.
Dessutom tillverkas många modeller i Holland och det finns gott om cyklar som passar för
Om du tänker använda den dagligen som pendlar cykel kan en liggcykel vara ett bra alternativ - motvinden känns mindre och sittställningen är betydligt mer behaglig.
Dessutom tillverkas många modeller i Holland och det finns gott om cyklar som passar för