Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa hjul?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har en billig racercykel som jag funderar på att uppgradera inför nästa triathlonsäsong. Tänker nog inte kosta på mig en tempocykel men jag funderar på ett tempostyre och ett par nya hjul. Har blivit erbjuden att köpa ett par Fulcrum Racing 3. Jag har

Tempostyre och en ny sadel kan göra underverk för positionen men att byta till hjul som knappast är mycket bättre än de du har verkar onödigt.

Fulcrum racing 3 är ju inte direkt några gratishjul?
Inte för de är häftigast, men det finns betydligt billigare - om man nu tänker vad som matchar "standard på en billig racer".

Skall du enbart köra triatlon/tempo bör du nog satsa på en lite högre profil på hjulen.

Har du bra däck på de hjul du har? Annars skulle jag börja med att uppgradera däcken och se vad det ger - jag kände stor skillnad när jag satte på ett par bra släta racerdäck (fast då uppgraderade jag iofs från ett par ganska grovmönstrade/tjocka som bara

Vetesjutton. Det var de däcken som följde med. Men 120 psi går i iaf. vet inte vad det motsvarar i bar. Men de är allt rätt släta. Men generellt. Mitt huvudmål för nästa säsong är sprintdistansen i triathlon och det innebär 2 mil cykling. Vad kan det röra

Hej Niklas.

Här har du ett förslag på en schysst "tempo" hoj och för ett väldigt bra pris, tycker jag det ser ut som. Iofs kör jag bara LVG inte tempo, men Scott är ju ett erkänt bra märke. Och kanske någon som har mer erfarenhet av denna kan fylla i.

h

Varför är du intresserad av just Fulcrum 3?
Är det för att du tycker att de är snygga?
Eller vill du att de skall hjälpa dig att cykla snabbare?

Om du köper Fulcrum 3-hjul kommer du troligen att känna skillnad (beror förstås på vilka hjul du har nu) bero

LOOK KG 496TT är en riktigt fin ram och klart prisvärd.
http://www.velo.se gjorde nyligen en test.

Håkan! Den lektionen tackar jag för. Helt plötsligt har en ny cykelhjulsvärld öppnat sig.

12