Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa hybrid
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag är sugen på att köpa en hybridcykel. Men det finns ju oändligt många modeller så jag blir bara förvirrad. Har någon tips om bra hybrider och bra inköpsställen? Jag tänkte väl runt 5-6000:-

Hej
Vet inte var du bor, men mitt tips är att du letar upp en eller flera cykelhandlare i ditt närområde som verkar vettiga. Alltså dom som lyssnar på dina önskemål och inte bara vill visa hur bra cyklar dom har att sälja till dig. Sen provar du ett antal

Fint svar där freddy! Det är precis så jag får göra!

Jag har själv precis själv köpt en hybrid.. (Det bästa som hänt på länge, faktiskt). Jag rådfrågade kunnigt folk som inte har något intresse i att tjäna på det själv. Dom brukar va ganska snälla o hjälpsamma dom där cykel nissarna.. 😉
Mvh Marie

Håller med om att Freddy gav ett bra svar.

Men tycker även att man måste sätta sig ner och tänka igenom vilka krav man har på sin cykel och hur de skall relatera till varandra.

Har mer än en gång stått i butiken och diskuterat med säljaren och hamnat i

Jag är nöjd med min Nishiki Comp, som är den billigaste hybriden hos Nishiki. Finns i både dam och herrmodell och låg runt 5000 kr när jag köpte den. Att hitta en bra försäljare är viktigt men även om de inger förtroende är det inte säkert att de är bra.

Är det ok om jag fortsätter den här tråden.... hmm.. bra, tack! 🙂
Jo jag har också lite frågor om hybridcyklar. Hade tänkt köpa en nu i vår som jag både kan träna på och cykla till skolan ca 15 km bort. Det är asfalt hela vägen så jag undrar lite om hu

Stötdämpare behövs bara i teknisk MTB. De stjäl bara kraft annars och väger mer.
Jag kör med 25mm däck på min hybrid, det är mer en fråga om komfort än snabbhet. 32mm är ganska vanligt tror jag.
Sittställning är väldigt individuellt men det brukar ta ett

Kollade lite i en cykelbutik och föll för Starren från Crescent, den har dock stötdämpare, men ska det ha så stor betydelse om man ställer in den på hårdaste läget? Sen verkar det som att den har 37mm däck (det står iaf 37/622) men jag tyckte ändå det ver

Gillar du den så tveka inte!

12