Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa ny cykel
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej på er. Det är dags att byta ut min gamla mountainbike mot något nyare.

Jag cyklar mest för skojs skull och kör blandat, asfalt och grusväg. Har varit iväg till cykelaffären och kollat runt och blivit rekommenderad Scott Sportsters 55.

Det känns som

Scott Sportster 55 är en hybrid och inte en mountainbike, men du kanske inte tänkte köra i skogen utan mest håller dig till landsväg?

Edit:
Du skrev det också så då är nog en hybrid passande.
Pris: 5500 kr: http://www.lindbergscykel.se//scott-sportster-5

Det är en ok cykel, men kom ihåg att när det gäller Scott betalar man en del för just varumärket. Motsvarande tysk är billigare.

precis, kör mest asfalts och grusväg. Därför borde väl hybrid vara det bästa alternativet.

En cross är alltid det bästa alternativet om det ska kompromissas.

Håller med Raymond.

Jag har kört en hybrid Scott Sportster P3 i två somrar och är helnöjd med den för mitt behov.
Kör inte den som MTB, då måste jag sätta på bredare hjul. Det blir mest i stan och landsväg, grus ibland. Jag har satt på dom smalaste däcken jag fick på origina

Jag har en Scott Sportster P5 Lady som är min absoluta älsklingscykel. Förståsigpåarna tycker att hybrider är skräp, men de funkar jättebra att köra på i stan och om man ska skrota runt på landet på små grusvägar och skruttig asfalt. Funkar finfint på van

Att de fungerar är oftast klarlagt men det är inte samma sak som att de är optimala mer än i stan.

Optimal, det är precis det jag upplever att min hybrid är.
Inte maximal. Vill jag ha den maximala för terräng skaffar jag en MTB, vill jag ha den maximala för ren landsvägskörning då skaffar jag en racer.

12