Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa ny cykel, vad är viktigt ege …
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag funderar på att köpa en hybrid att pendla fram och tillbaka till jobbet med. Nu har jag en gammal cresent, som visserligen funkar bra men som känns väldigt ostabil och har dessutom bara en växel.

Om vi tar dessa som exempel:
https://www.evanscy

Hej,

> Vad är den egentliga skillnaden? Jag förstår ju att den dyrare förmodligen är bättre, men på vad?
Det är mest växlarna som skiljer. Den billigare har 9 (acera/alivio billigare variant) och den dyrare har 10 delat (Deore mellanklass), dvs 27 resp 3

Hej. Tack för svar! 🙂

"Vad är viktigt, bra fråga, det beror på syftet.
Dyrare växlar är lättare, stryktåligare och bättre på att växla under belastning."

Då låter ju dyra växlar bättre. Framförallt det sista, bättre på att växla under belastning är någ

Skippa dämpare. En stel cykel med välpumpade lättrullade (dvs ganska släta) däck på 32 eller 36 mm med funkar jättebra. Typ 32 mm Gatorskin.

En lätt o styv cykel med hyfsat lätta hjul, och som du sitter bra på, gör väldigt skillnad. Mycket viktigare än s

Tack för svar! Jag har surfat runt och googlat och läst och jag vet nu mer vad jag vill ha. En lätt cykel, med hydraliska skivbromsar och bra växlar, med plats för stänkskärmar och dubbdäck.

Budget max 10 000, kan sträcka mig till 12 000.

Hittade en kol

Kolfiber är starkt, låg risk där.

Men inte alltid bäst värde för pengarna.

En bra cyklocross med aluminiumram får man för 10 000. Funkar utmärkt att pendla på (om man sätter på skärmar och pakethållare) och även för ett träningspass om man känner för det.

O köper man den beg får man med skor + alla möjliga kläder för året-runt pendling i det priset ...

Hej! Tack för alla svar.

Jag har nördat runt ordentligt och läst på om alla möjliga saker och även ställt frågor på andra forum och pristoleransen har långsamt ökat. 🙂 En tipsade om denna och det blir förmodligen den jag köper:
https://www.canyon.com/sv

Den ser ju himla schyst ut! Hoppas du blir nöjd!

12