Quote from Guest on 29 July 2008, 09:48Tänkte köpa mig en ny kedja till hybriden. Har inte köpt någon sådan förut, och därför tänkte jag fråga er om de här olika kedjelåsen som finns. Vad har ni för erfarenheter av de olika?
ConneX (Wipperman)
Power Link (SRAM)
Vanlig nit
Missing link (KMC)
Tänkte köpa mig en ny kedja till hybriden. Har inte köpt någon sådan förut, och därför tänkte jag fråga er om de här olika kedjelåsen som finns. Vad har ni för erfarenheter av de olika?
ConneX (Wipperman)
Power Link (SRAM)
Vanlig nit
Missing link (KMC)
Quote from ellen olsson on 29 July 2008, 09:58Jag har bara positiva erfarenheter av Wippermann Connex till både Campa och ShimaNO. De har funkat klockrent under drygt 3 år. Jag köper aldrig "originalkedjor" om jag kan undvika det. Jag antar att jag kommer att bli tvungen att göra det ett tag när jag
Jag har bara positiva erfarenheter av Wippermann Connex till både Campa och ShimaNO. De har funkat klockrent under drygt 3 år. Jag köper aldrig "originalkedjor" om jag kan undvika det. Jag antar att jag kommer att bli tvungen att göra det ett tag när jag
Quote from Johan Lindhoff on 29 July 2008, 13:31Jag har använt KMC och SRAM till 8-delat och båda har funkat bra. Köpte SRAM 10-delat till min nya racer men har inte provat det ännu. Har inte blivit så mycket cykel i sommar 🙁
Jag har använt KMC och SRAM till 8-delat och båda har funkat bra. Köpte SRAM 10-delat till min nya racer men har inte provat det ännu. Har inte blivit så mycket cykel i sommar 🙁
Quote from Camilla Höög on 29 July 2008, 15:33Jag monterade på en KMC 10-delat igår. Det står "no tools required", men det var ren lögn i h-vete att få den på plats utan polygripen. Vet inte om jag får loss den igen så det kanske vara meningslöst att bryta kedjan. Får väl sätta dit ett kedjelås till
Jag monterade på en KMC 10-delat igår. Det står "no tools required", men det var ren lögn i h-vete att få den på plats utan polygripen. Vet inte om jag får loss den igen så det kanske vara meningslöst att bryta kedjan. Får väl sätta dit ett kedjelås till
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 16:58Jag använde "vanligt" kedjeverktyg med en x-tra lättmonterad nit när jag bytte kedja, dvs inget snabblås. Tyckte det gick skitlätt och problemfritt!
Man behöver väl ändå använda kedjevertyget för att korta kedjan till rätt längd?
Är fördelen med snabblås
Jag använde "vanligt" kedjeverktyg med en x-tra lättmonterad nit när jag bytte kedja, dvs inget snabblås. Tyckte det gick skitlätt och problemfritt!
Man behöver väl ändå använda kedjevertyget för att korta kedjan till rätt längd?
Är fördelen med snabblås
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 19:53Alldeles för ofta.
Alldeles för ofta.
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 23:34ok, för rengöring eller autoerotiska ändamål?
ok, för rengöring eller autoerotiska ändamål?
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 23:35Skifta kedja!
Skifta kedja!
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 10:26Per, du menar väl inte att du bara har en kedja som du kör på? En riktig cyklist har ju minst 3 som man växlar mellan var 3:e mil eller ngt för att jämna ut kasett-slitaget.
Per, du menar väl inte att du bara har en kedja som du kör på? En riktig cyklist har ju minst 3 som man växlar mellan var 3:e mil eller ngt för att jämna ut kasett-slitaget.
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 10:42ok, så 150-200 mil på kedjan, sedan byt är nybörjarmisstag?
ok, så 150-200 mil på kedjan, sedan byt är nybörjarmisstag?