Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa nytt
You need to log in to create posts and topics.

Jag är sugen på Nishikis lite sportigare varianter t.ex proSLD men tvekar inför priset. Kommer att cykla med barnsits och skärmar och vet inte om den roliga sportiga känslan ändå försvinner. Jämför man med t.ex Peak Pt Douglas för 3000 så ingår all utrust

En hyfsat lätt cykel med styv ram o (framför allt) bra hjul, kommer alltid att vara mycket roligare o sportigare att cykla på än en tung cykel med lite för mjuk ram och tunga, mjuka hjul.

Jag tänkte som du, köpte en "flatbar racer" nishiki hybrid ultra pro men blev inte nöjd. Barnsitsen påverkar ekipagets viktfördelning alldeles för mycket, det blir för svajigt och känns osäkert helt enkelt. Jag tar istället fruns stadscykel när jag ska cy

Tack för bra svar!

Jag får nog ta en billig tråkcykel i detta läge och förhoppningsvis köpa en rolig om ett par år då jag fär mer tid att köra själv. Det känns bara lite trist att behöva vara praktisk.

Har samma erfarenhet som Jesper. En ultra pro blev även en racer för att kunna träna på längre distanser på ett trevligt sätt. Nishikin är iof en kul cykel som funkar perfekt när man ska utöva stadscykling, cykelbanehuligani.

Prova cykelkärra istället för barnsits. Mycket bättre.
Lämna kärran vid dagis och cykla lätt och fint till jobbet 🙂

Ja, Jag har funderat på kärra men jag tror inte mitt barn kommer att vara nöjt utan att se ut ordentligt. Hon är bara 10 månader och jag ska vara hemma 1 år så kärra kanske blir aktuellt senare när hon går på dagis.

Jag har kört mina barn i kärra från ca. 1 års ålder. Kärran har ju fönster så ser ut gör de ju.
Ungarna har ju lättare att underhålla sig eftersom de kan med lite leksaker och så.

Jag hade en sån här: http://www.svenska-cykelsallskapet.se/images/burley.pdf
Med