Quote from Guest on 23 August 2008, 15:39Jag går och funderar på att köpa ny hoj. Jag har en Bianchi i 10-12 000:- klassen. Är sugen på en Orbea, de är läckra. Kanske en de här? http://www.jbcykel.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=43&Itemid=67
Några tankar om dem?
Annars har
Jag går och funderar på att köpa ny hoj. Jag har en Bianchi i 10-12 000:- klassen. Är sugen på en Orbea, de är läckra. Kanske en de här? http://www.jbcykel.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=43&Itemid=67
Några tankar om dem?
Annars har
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 15:49Time om den passar!
Egentligen är den lite liten, men det beror på hur du är byggd.
Det är bara att åka och testa/se den!Sedan kan du byta till Super Record.
"Nya" DA-10 kommer i höst och då blir DA-cyklar än billigare
Time om den passar!
Egentligen är den lite liten, men det beror på hur du är byggd.
Det är bara att åka och testa/se den!
Sedan kan du byta till Super Record.
"Nya" DA-10 kommer i höst och då blir DA-cyklar än billigare
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 15:50Jag har relativt korta ben. Tror jag.
Vad är Super Record och DA? 🙂 Är inte så bevandrad i förkortningar och tekniska begrepp, tyvärr.
Jag har relativt korta ben. Tror jag.
Vad är Super Record och DA? 🙂 Är inte så bevandrad i förkortningar och tekniska begrepp, tyvärr.
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 15:57Dura Ace kommer med ännu en tiodelad variant i höst.
Campagnolo Super Record är elva delad och kommer också i höst
Dura Ace kommer med ännu en tiodelad variant i höst.
Campagnolo Super Record är elva delad och kommer också i höst
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 16:04Aha, nu är jag med!
Men tycker du Time-cyklen verkar prisvärd (förutsatt att den passar mig och allt är helt o rent)?
Eller ska man fortsätta leta under hösten? Jag tycker beg. verkar vara ett bra sätt att få en ganska bra cykel till ett ok pris. Om den
Aha, nu är jag med!
Men tycker du Time-cyklen verkar prisvärd (förutsatt att den passar mig och allt är helt o rent)?
Eller ska man fortsätta leta under hösten? Jag tycker beg. verkar vara ett bra sätt att få en ganska bra cykel till ett ok pris. Om den
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 16:10Hyffsat pris ifall den har Hollowtech II vevparti och är max. ett par år gammal.
Är det Hollowtech I med separat vevlager och lösa vevar är den för gammal till det priset.
Du ser på ramen om den har varit misskött eller vurpad.
Då kan du vänta, det kommer
Hyffsat pris ifall den har Hollowtech II vevparti och är max. ett par år gammal.
Är det Hollowtech I med separat vevlager och lösa vevar är den för gammal till det priset.
Du ser på ramen om den har varit misskött eller vurpad.
Då kan du vänta, det kommer
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 17:12Killen som säljer Time-cykeln kör i CK Hymer (tror han är junior), så jag tror nog att modellen är bra. Jag träffade hans far nyligen och han ville sälja den till mig...jag är 1,84 så det var inte aktuellt...frågan är om den är för liten även för dig...åk
Killen som säljer Time-cykeln kör i CK Hymer (tror han är junior), så jag tror nog att modellen är bra. Jag träffade hans far nyligen och han ville sälja den till mig...jag är 1,84 så det var inte aktuellt...frågan är om den är för liten även för dig...åk
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 17:34Hollowtech II, gruppen från 2006 med utbytta slitdelar. Får försöka att ta mig dit för en provtur.
Hollowtech II, gruppen från 2006 med utbytta slitdelar. Får försöka att ta mig dit för en provtur.
Quote from Peter Litzén on 23 August 2008, 18:26Hade ja varit dej så hade ja köpt orbean
Hade ja varit dej så hade ja köpt orbean
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 18:26Orbea är snabba i skogen också tydligen.
Orbea är snabba i skogen också tydligen.