Quote from Guest on 14 February 2009, 22:02Fastnade för cykling förra sommaren och ska slå till på en riktig racer nu som får ta över efter min enväxlade cykel. Svårt att säga hur mycket jag cyklar eftersom jag är så pass ny i det, men det blev väl 10–15 mil i veckan förra sommaren. Tänkte försöka
Fastnade för cykling förra sommaren och ska slå till på en riktig racer nu som får ta över efter min enväxlade cykel. Svårt att säga hur mycket jag cyklar eftersom jag är så pass ny i det, men det blev väl 10–15 mil i veckan förra sommaren. Tänkte försöka
Quote from Funbeat user on 14 February 2009, 22:12Köp begagnat. Jag skulle inte gå under 105, men det får du för din budget om du letar.
Köp begagnat. Jag skulle inte gå under 105, men det får du för din budget om du letar.
Quote from Funbeat user on 14 February 2009, 23:57Tobias, mina 5 öre: Du vill nog växla med händerna på styret för säkrare cykling. Undvik 80-talsracer.
Tobias, mina 5 öre: Du vill nog växla med händerna på styret för säkrare cykling. Undvik 80-talsracer.
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 00:18Min gamla Crescent med Campa och steglösa reglage i ramen är OK, men den är långt långt långt ifrån kolfibercykeln med Shimano 105. Du borde kunna hitta en bra begagnad, men var noga att kolla igenom den så fall.
Min gamla Crescent med Campa och steglösa reglage i ramen är OK, men den är långt långt långt ifrån kolfibercykeln med Shimano 105. Du borde kunna hitta en bra begagnad, men var noga att kolla igenom den så fall.
Quote from ellen olsson on 15 February 2009, 06:18Varför bytte du ner dig till Shimano på plasthojen? 🙂
Varför bytte du ner dig till Shimano på plasthojen? 🙂
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 08:04Jag tror att motionärer i allmänhet överskattar materielens betydelse. Som motionär cyklar man kanske några hundra mil om året. En tävlingscyklist det tiodubbla! De dyra cyklarna är framtagna för att hålla för tävlingscyklister och blir "overkill" för mot
Jag tror att motionärer i allmänhet överskattar materielens betydelse. Som motionär cyklar man kanske några hundra mil om året. En tävlingscyklist det tiodubbla! De dyra cyklarna är framtagna för att hålla för tävlingscyklister och blir "overkill" för mot
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 08:17Nja, jag påstår att just i intervallet ca 6000-10 000 kr ger en viss ökning av priset stor skillnad på vad man får för pengarna. För 6000 får man inget vettigt nytt, men för 10 000 får man riktigt bra grejer, om man letar. Däremot är det mycket liten skil
Nja, jag påstår att just i intervallet ca 6000-10 000 kr ger en viss ökning av priset stor skillnad på vad man får för pengarna. För 6000 får man inget vettigt nytt, men för 10 000 får man riktigt bra grejer, om man letar. Däremot är det mycket liten skil
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 08:22Det beror på ifall du lägger ökningen på hjulen. Det är stor skillnad på ett par hjul för 1500 och på 6500.
Det beror på ifall du lägger ökningen på hjulen. Det är stor skillnad på ett par hjul för 1500 och på 6500.
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 08:28Jag pratar naturligtvis om färdiga, kompletta cyklar från butik eller postorder. Går man upp i pris får man ofta bättre hjul också.
Jag pratar naturligtvis om färdiga, kompletta cyklar från butik eller postorder. Går man upp i pris får man ofta bättre hjul också.
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 12:53Fredrik // Det satt på, sen kände jag mig hemma med Shimano eftersom min fiskerulle är av samma fabrikat
Fredrik // Det satt på, sen kände jag mig hemma med Shimano eftersom min fiskerulle är av samma fabrikat